Tag: Har du läst...?

Tack så mycket till Rebecca på Rebeccas Bokblogg som taggade mig och till Sandra som skapade taggen!  

Har du läst...
 
...en bok med snö på omslaget?
Spejarnas lärling - Krigarkungens sal av John Flanagan
 
...en bok som handlar om krig?
Pojken i randig pyjamas av John Boyne

...en bok som är skriven av en finsk författare?
Nej, det har jag inte :(

...en bok som är över 800 sidor?
The Sweet Far Thing av Libba Bray
...en bok som har ett spöke som huvudkaraktär/har en stor roll?
Nästan huvudlösa Nick har en ganska stor roll i Harry Potter och hemligheternas kammare. 

...en bok där någon av huvudkaraktärerna äger en affär?
Nej, det tror jag inte huvudkaraktären i Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith har ju en detektivbyrå. Barnen (och huvudkaraktärernas) föräldrar i Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe har ju faktiskt en mataffär, men närmar än så kommer jag nog inte.
...en bok där någon av huvudkaraktärerna är fruktansvärt rik?
Edward i Twilight av Stephenie Meyer har ju lite pengar.

...en bok som handlar mycket om djur?
Vargbröder av Michelle Paver. 

...en bok vars titel innehåller ordet "En"?
Nej, det verkar inte som det

...en bok som utspelar sig på hösten?
Jellicoe Road av Melina Marchetta utspelar sig på hösten (i varje fall i början av boken). 

...en bok som knappt innehåller några glada inslag?
Det ska bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf. 
...en bok som handlar om bröllop?
Blunda och hoppa av Sarah Dessen. Huvudkaraktären Remy planerar sin mammas bröllop. 
...en bok som handlar om häxor?
Farlig förmåga av Jessica Spotswood

...en bok som utspelar sig på en ö?
Dagboken av Laura Treneter

...en bok som har en karaktär som du kan känna igen dig i?
Jag känner igen mig i Macy i Mitt perfekta liv av Sarah Dessen. Hon är verkligen "ordning och reda" vilket jag till stor del också är. 

...en bok som utspelar sig i rymden?
Den lille prinsen av Antoine De Saint-Exupéry
...en bok som det finns ett mycket gammalt hus i?
Tornrummets hemlighet av Niklas Janz
...en bok som handlar om en bokhandel?
Antikvariat blå spegeln av Martin Widmark handlar ju om ett antikvariat och Mitt perfekta liv av Sarah Dessen utspelar sig ibland på biblioteket där Macy arbetar. Någon bokhandel kan jag inte minnas just nu. 

...en bok som i titeln innehåller något av de fyra elementen? (eld, vatten, luft, jord)
Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.
 
Jag taggar:
Reading this World
Nellons bokblogg
Bokparadiset 

Kommentarer:

1 Rebecca R:

Kul att du gjorde taggen! :)

Svar: Det var en trevlig tag! Tack så mycket för att du taggade mig! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: