City of Heavenly Fire

titel: City of Heavenly Fire

del: 6/6

författare: Cassandra Clare

förlag: Walker Books

start: 3/12-14

slut: 11/12-14

 
Om:
 
Det mörka kriget är här och den största utmaningen i Shadowhunter-världens historia. 
 
City of Heavenly Fire är den sjätte och sista delen i The Mortal Instrument serien. Boken handlar om Clary, Jace, Simon, Isabelle och Alec och som unga övernaturliga nu måste möta den största ondskan av de alla och slåss mot både demoner och allierade.
 
Jag blev verkligen förvånad när jag satte tänderna i den över 700 sidor tjocka tegelstenen till avslutning i serien The Mortal Instruments. Boken har fart och spänning och den var väldigt bra! Karaktärerna utvecklas på ett naturligt sätt och i City of Heavenly Fire har de allihop mognat. Det gör att de oftast fattar bra beslut och jag gillar dem ännu mer. 
 
I de tidigare delarna har jag tyckt att Clares styrka i den här serien är karaktärerna och miljön. I City of Heavenly Fire bevisar Clare att hon även kan hålla spänning i liv och få handlingen att flöda på ett naturligt vis. Jag ville bara läsa vidare och vidare. Boken är inte lika bra som den första, men så mycket bättre än de andra tre delarna vilket innebär att den är riktigt bra. Jag skulle säga att det är värt att fortsätta läsa serien bara för att komma fram till det här avslutet! 
 
Avslutningsvis vill jag bara säga att jag verkligen tokgillar Shadowhunter-världen som Cassandra Clare har byggt upp och att jag ser fram emot att läsa de The Infernal Devices liksom de andra serierna som utspelar sig i samma värld.  
 
Böcker i serien The Mortal Instruments:

Kommentera här: