Modernista vår 2016

Modernistas vårkatalog innehåller flera böcker som jag ser fram emot att läsa!
 
Glastronen av Sarah J.Maas har jag hört mycket bra om och velat läsa ett bra tag. Boken handlar om en lönnmördare som ska försöka vinna sin frihet. Det låter helt klart spännande. 
 
Rosensällskapet av Marie Lu. Den här boken vill jag läsa, läsa, LÄSA! Jag gillade verkligen Den unga eliten som är den första boken i serien. Marie Lu är en skicklig författare och hon lyckas fånga mitt intresse lite mer för varje bok jag läser av henne. 
 
Ormens skugga av Rick Riordan är den tredje delen i serien Kanekrönikan. Jag har bara läst den första delen i serien än så länge, men jag ser fram emot att läsa om gudarna, syskonen Kane och äventyr som sträcker sig längre än det är fysiskt möjligt.
 
Pretty Little Liars 2 av Sara Shepard. Den andra boken om lögnarna kommer snart ut på svenska. Tv-serien fångade mitt intresse och den första boken var en aning annorlunda mot tv-serien, men helt klart läsvärd. 
 
Någon av böckerna ni har läst eller vill läsa? :)
 
Här hittar ni katalogen.