Det finns vissa författare som

Det finns vissa författare som skriver böcker som får mig att vilja läsa fler av deras böcker. Efter att ha läst några stycken Sarah Dessen böcker så visste jag att jag ville läsa allihop. Böckerna är mysiga, varma, somriga och vardagliga dessutom är de fristående. Det innebär att de är perfekta att läsa då och då. Den andra författaren jag skrev en lista till var John Green. Att läsa The Fault in Our Stars räckte för att få mig att vilja läsa alla andra böcker skrivna av honom. Det senaste tillskottet när det gäller författare jag vill läsa alla böcker av är Jojo Moyes. Livet efter dig är en fantastisk bok och med det språket kan Moyes säkert förtrolla mig med fler av sina böcker. Det fanns dessutom något väldigt mysigt med Livet efter dig och det gör mig ännu mer säker på att hennes böcker passar för mig. Har ni författare som ni vill läsa alla böcker av?

Kommentarer:

1 MonsterSteffa:

Du är taggad att göra en enkät på min blogg! :)

Svar: Tack så mycket! :)
inutienbok.blogg.se

2 Frida:

Melina Marchetta. Alla böcker jag läst av henne har varit mer än fantastiska. Hon är nog den enda författaren, vars böcker jag känner att jag verkligen måste läsa. Just på grund av att jag vet att hon skriver helt magiskt.

Finns så klart en hel massa andra författare vars böcker jag gärna skulle vilja läsa, på grund av att jag tyckt om tidigare böcker, men det är ändå inte alls samma sorts måste. Jag vågar inte helt lita på att deras andra böcker ska vara lika bra. Men Marchetta är alltid ett säkert kort. Än så länge i alla fall ^^

Svar: Jag har läst Jellicoe Road av Melina Marchetta och hennes språk är verkligen fantastiskt! Jag vet inte varför jag inte har läst något mer av henne efter det. Är nog lite nervös för att bli besviken. Kul att du tycker att Marchetta är ett säkert kort. Jag borde verkligen läsa något mer av henne snart! :)
inutienbok.blogg.se

3 Hannah:

Jag håller med! Vissa författare fortsätter man bara att läsa av och eventuellt fortsätta köpa! Sarah Dessen <3 och David Levithan har jag också läst massvis av! John Green har jag bara läst 1 av (TFiOS) men har 3 andra av han! Som jag är sååå rädd för att inte gilla!

Sen har jag lusläst Johanna Lindbäcks böcker också! Bara jag? De bland annat fick mig att börja läsa mycket! Har tänkt skriva det någon gång på min blogg!

/ men ha en fortsatt trevlig kväll & kram på dig! :D

Svar: Jag har inte läst någon bok av David Levithan det måste jag verkligen göra snart! Vilka böcker är det du har av John Green? Du borde läsa dem! Fast jag förstår att du är nervös. Jag har inte läst något av Johanna Lindbäck, kanske något jag borde göra. Ha det trevligt du med! :D
inutienbok.blogg.se

4 David /OArYA:

Levithan, Marchetta, Rainbow Rowell och Jandy Nelson. Släpper de nåt så är jag där som getingar på läskeblask. Jag skulle läsa deras inköpslistor om de publicerades.

Svar: Haha ja, du det skulle vara kul om de publicerade inköpslistor! Känner verkligen att jag måste läsa något av Levithan och Rowell snart. Marchetta och Nelson har jag bara läst en bok var av, men de gillade jag verkligen så fler lär det bli. :)
inutienbok.blogg.se

5 Hannah:

Svar; Ja du borde läsa något från dem! Jag har Förr eller senare exploderar jag (som jag läst!) , Var är Alaska? , Pappersstäder och har beställt Katherine Teorin idag! (Den var på rea, var ju bara tvungen!) så ett tips om du har med mera-kort, så är det rea på bokus!

Så jag har lite John Green att läsa! Pappersstädet snarast då den kommer ut som film! I år tror jag?

/ kram

Svar: Jag gillade både Looking for Alaska och Paper Towns! Ser verkligen fram emot filmen! Hoppas du gillar böckerna! Tack för tipset, ska kolla på det! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: