Champion

titel: Champion

del: 3/3

författare: Marie Lu

förlag: Modernista - Recensionsexemplar

start: 1/1-15

slut: 4/1-15

 
Om:

Tänk om larmet skulle gå. Ni vet det där de testar fyra gånger per år, första måndagen i mars, juni, september och december, klockan tre. Tänk om det inte var något test.
 
I Champion börjar slutet närma sig. Hur ska det gå för Day och June? Ska de två unga hjältarna lyckas avvärja att Republiken blir krossad av det största kriget i dess historia? 
 
Bokens handling ökar i styrka när Junes perspektiv växer. Hon ser nu längre än i Legend där hon såg Republiken, sig själv och egna intressen, längre än i Prodigy där hon upptäckte kolonierna, rebeller och började se folket. I den tredje boken ser June världen, människorna och alla dilemman som det tillför. Hon vill rädda Republiken, men ska något så svagt, så bräckligt kunna räddas?
 
Jag har förlorat timmar av sömn på grund av Champion (eller min svaghet när det gäller att skiljas från handlingen i boken). Den är för gripande, för spännande och för bra för mitt eget bästa. En sak är säker, en bok som håller mig vaken är en bra bok. 
 
Jag hoppas att ni ger Champion en chans att hålla er vakna. 
 
Det är en ständig spänning som håller handlingen vid liv. Små överraskningar matar elden med bränsle och får den att fortsätta att brinna. Jag gillar åt vilket håll bokens handling har gått och hur den skiljer sig från "det typiska dystopi mönstret" jag la märke till i första boken och i början av andra. Karaktärerna är skärpta och personliga och jag vill bara en sak. Läsa! 
 
Legend-trilogin är en trilogi som bara blir bättre och bättre. Varje bok innehåller fler perspektiv, fler viktiga tankar och karaktärerna blir bara mer och mer levande. Det här är en trilogi man inte får sluta läsa. Den ska läsas från första till sista bok!
 
Böcker i trilogin Legend:
Livet före Legend
Legend
Prodigy
Champion

Kommentarer:

1 Elvira:

Jättebra recension! :) och gud MÅSTE LÄSA NUUU

Svar: Tack så mycket! JA du måste läsa den NU!! :)
inutienbok.blogg.se

2 stina liffner:

Hållet med, jätte bra rescention, tyckte själv att Champion var kanon!

Svar: Tack så mycket! Vad kul! Jag gillade verkligen Champion. :)
inutienbok.blogg.se

3 Sandra:

Hur lång tid har man på sig att läsa recensionsexemplaren? Jag skall få Prodigy som recex, men ska hinna läsa Legend före det, så måste fråga någon som fått från Modernista :)

Svar: Jag tror inte det finns någon tidsgräns. Jag brukar bara prioritera recensionsexemplar och läsa ut dem så fort som möjligt, men det finns ingen anledning att stressa! Hoppas du gillar Legend-trilogin! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: