Chanslös

titel: Chanslös

del: 2/5

författare: Gail Carriger

förlag: Styxx Fantasy

start: 25/4-14

slut: 26/4-14

 

Om:

Jag gillade omslaget, jag gillade handlingen, jag gillade karaktärerna och jag gillade språket. Jag gillade ALLT!

 

Chanslös tar vid ungefär tre månader efter Själlös slutade. Boken börjar precis som Själlös på ett intressant och roligt sätt och nya problem presenteras snabbt. Alexia och Lord Maccon måste snart lösa det och det är verkligen bråttom den här gången. Kommer Alexia för en gång skull vara helt chanslös?

 

Jag vet inte var jag ska börja. Jag gillade verkligen den här boken och jag förstår verkligen hur Gail Carrigers böcker har blivit så otroligt populära. Hon skriver så att handlingen har ett bra tempo hela tiden och aldrig stannar upp och jag vill hela tiden läsa vidare.

 

Mina höga förväntningar efter Själlös besvarades verkligen och jag tycker nästan att Chanslös var bättre än Själlös. Om ni inte har läst den andra delen i serien än så gör det!

 

Jag tyckte karaktärerna i boken var lika roliga som förra gången och det kom även in lite nya spännande karaktär. Dessutom tog Carriger upp mer om Lord Maccons ursprung vilket var riktigt intressant och också gav upphov till en ny konflikt.

 

Den mysiga stämningen jag kände i första boken hängde kvar. Det är något hemtrevligt med dessa böcker. Jag gillar också alla uppfinningar och maskiner som finns överallt!

 

Hur ska jag sammanfatta det här? Jo läs boken, läs serien, läs om Alexia Tarabotti!

 
Böcker i serien Parasollprotektoratet:
Själlös
Chanslös
Hemlös
Heartless
Timeless

Kommentera här: