Rädda mig inte

titel: Rädda mig inte

del: 2/3

författare: Tahereh Mafi

förlag: B/Wahlströms

start: 13/-14

slut: 15/1-14

 
Om:
 
En fängslande bärettelse om en flicka vars krafter och känslor är svåra att kontrollera.
 
Den andra boken om Juliette i ett dystopiskt samälle där Juliettes förmåga att döda människor genom att röra dem är avgörande. Genom första boken får vi följa henne när hon kämpar med att acceptera vad hon kan göra och vem hon är. 
 
Jag hade jättehöga förväntingar inför den andra delen i serien om Julliette. Rör mig inte var verkligen otroligt bra och jag är väldigt förtjust i Tahereh Mafis poetiska språk. Tyvärr tycker jag inte riktigt lika mycket om Rädda mig inte. Jag tror att det beror på vändningen bokens handling tar och de val karaktärerna gör. Det är något som inte riktigt klickade som det gjorde med första boken. Hur som helst är Rädda mig inte en bra bok med driv i handlingen, flyt i språket och spänning.
 
Det är kul att man får veta mer om de olika karaktärerna i den andra boken och hur konflikten mellan de två olika grupperingarna trappas upp. Jag är inte riktigt säker på huruvida jag kommer att gilla sista boken, men jag hoppas allt faller på plats på ett naturligt sätt. Jag ser fram emot att än en gång få dyka ner i Mafis otroligt fina värld. 
 
Böcker i serien Rör mig inte:
Rör mig inte
Rädda mig inte
Bryta sönder
Sätt mig i brand

Kommentarer:

1 Hanna:

Jag köpte nyligen första och andra boken så det ska bli väldigt kul att få påbörja den här serien och se vad jag tycker! Känns som att alla har läst den!

Svar: Det är nog ganska många bokbloggare som har läst den. Jag hoppas du gillar dem! Jag tycker att det hittills är en väldigt bra trilogi! :)
inutienbok.blogg.se

2 Felicia Christensen:

Har inte läst den ännu, men har velat göra det ganska länge nu så ska se om jag hittar boken i någon affär snart. :)

Svar: Du borde helt klart läsa den här trilogin! :)
inutienbok.blogg.se

3 Johanna:

Ååh, jag älskar Rör mig inte-serien! Du skriver om så många bra böcker här på din blogg, haha :)

Svar: Den är väldigt bra! Jag håller på med sista delen just nu... måste få tid att läsa mer! Kul att du gillar samma böcker som jag haha. :)
inutienbok.blogg.se

4 Emma:

Är kär i de här böckerna.

Svar: De är verkligen bra! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: