Min första dag på praktiken

 
Igår var det min första dag på min praktik! Det är snart bara halva min journalistutbildning kvar och jag har nu en två veckors praktik på en liten tidning. Det kändes både nervöst och spännande inför första dagen och jag kan inte säga att det gick exakt som jag ville. Det var ganska dött och jag blev riktigt, riktigt trött. Men idag ska jag få genomföra en intervju, ta lite bilder och så vidare, göra ett "riktigt" jobb så det blir nog kul. Jag ska försöka ladda om nu och göra de här två veckorna bra, med mycket energi. 
 
Igår innan praktiken skrev jag det här, men sedan glömde jag bort att publicera det och nu har det gått tre dagar med praktik. Det är faktiskt riktigt roligt! Jag trivs bra på den lilla redaktionen. De är trevliga och har tid att hjälpa mig. Nu har jag också mer att göra och jag har börjat komma in i arbetet mer och mer. 

Kommentera här: