Would You Rather-tag

Jag har blivit taggad av Elvira att göra denna tag. Tack så mycket! 
 
Would you rather only read trilogies or only read stand-alones?
Både friståene böcker och trilogier kan vara jättebra, men läser jag en superbra bok som jag verkligen fastnar för så vill jag ha mer. Jag måste därför välja trilogier. 
 
Would you rather read male or female authors?
Jag vet inte riktigt hur detta spelar roll eftersom både kvinnor och män kan skriva precis lika bra böcker och att hur bra en bok är inte beror på könet utan på författaren. Nu misstänker jag att jag utan en specifik anledning har läst mest böcker av kvinnliga författare på sista tiden. 
 
Would you rather shop at Barnes and Nobles or Amazon?
Svaret är ganksa enkelt. Jag skulle verkligen föredra att handla i en fysisk affär istället för på nätet. Det är en härlig känsla som fyller mig när jag kliver in i en bokhandel. Jag vill bara titta på alla böcker i butiken och sedan köpa en hel hög att ta med mig hem. 
 
Would you rather books were made into TV-shows or movies?
Jättesvårt att välja mellan dessa! En film kan vara superbra och ge en helt annan bild på boken. Den kan utveckla världen samtidigt som den fångar känslan från boken. Samtidigt kan det kännas som om det fattas någonting i en film som kan bli mer utvecklat i en tv-serie. Dessvärre tycker jag att tv-serier tenderar att göra om allt för mycket från böckerna. Det kan ofta bli nya karaktärer, ändrad handling och så vidare. Jag kan helt enkelt inte välja. Båda kan vara bra och båda kan vara dåliga. 
 
Would you rather be a professional author or reviewer?
Vara en författare helt klart! Det är nåot jag har velat så länge och det skulle vara jättekul! 
 
Would you rather be a librarian or a bookseller?
Jag tror jag skulle ha velat vara en bibliotikarie. Det känns som om man får tipsa mer om böcker då och en större chans att prata om dem. 
 
Would you rather read ebooks or physical books?
Fysiska böcker! Jag kan läsa e-böcker, men jag föredrar alltid fysiska böcker. 

Kommentera här: