The Host

Jag har inte sett filmen The Host förrän idag och den var oväntat bra! Jag gillar verkligen boken, skriven av Stephenie Meyer, och även fast det var år sedan jag läste den så kände jag samma känslor som när jag läste den när jag så filmen. Åh! Jag tycker verkligen att de båda är bra! Det var faktiskt jättekul att se filmen och jag rekommenderar den verkligen även fast jag såklart rekommenderar boken mer! Kanske kände jag mer för filmen på grund av att jag läst boken, men jag tycker faktiskt väldigt mycket om den. Den förmedlar känslor och den fångar den där ilande spänningen. Utmärkt helt enkelt! 
 
The Host handlar om en framtid där världen är övertagen av utomjordiska själar som bosätter sig i människokroppar. Männskligheten ser ut att vara förlorad, men Melanie Stryder vägrar att ge upp. Vad döljer sig egentligen på jorden? Och vad vet vi om mänskligheten eller de själar som tagit över jorden?
 
Förresten är det någon som vet om The Host kommer att få en uppföljare? Vet inte om jag skulle våga läsa den eller inte. The Host har ändå ett så bra slut. 

Vad tycker ni om boken? Filmen?
 
Bilden hittade jag här

Kommentarer:

1 Zaisha <3:

tycker också att den filmen är jättebra :)

Svar: Vad roligt! Blir så glad när de lyckas göra en film av en bok bra! :)
inutienbok.blogg.se

2 TVseries-Henny:

Ingen aning om Meyer ska giva ut en uppföljare, finns en sida på goodreads för den, men det var flera år sedan den gjordes...
Tyckte i alla fall att filmen var jättebra! :) Dock så var det ett tag sedan jag såg den.

Svar: Ja, det är det jag har sett också, men undra om det blir något av det?
Vad kul! Blev så positivt överraskad av den! :)
inutienbok.blogg.se

3 Bokprinsessorna :

Jag älskar The Host både boken och filmen hoppas verkligen att Stephanie skriver fortsättning som hon sa en gång i tiden :) kan bli intressant.

Svar: Vad kul! Ja, det hoppas jag med! :)
inutienbok.blogg.se

4 Emelie Karlsson:

Tyckte faktiskt oväntat nog verkligen om filmen! Men har tyvärr inte läst boken, har aldrig riktigt funnits något sug

Svar: Vad kul! Jag tyckte filmen var nästintill i nivå med boken så på så sätt kanske man helt enkelt inte måste läsa boken för att få ett intryck av berättelsen. Jag gillade verkligen boken så om du blir sugen på att läsa den så tycker jag verkligen att du ska göra det! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: