Interesting Books in December

1. Nancy Drew Diaries - Carolyn Keene
En ny bok i den nya Kitty-serien med de gulliga omslagen. Ja, jag skulle vilja bläddra i en sådan. Jag är ju lite av en Kittyfantast. 
 
Verkar vara en intressant bok om en tjej som är blind och tuff. Hon sätter upp regler för hur hon vill bli behandlad. Men hon har mer att handskas med som sin fars död, sin ex pojkvän och att försöka komma med i skolans sprintlag. Förresten tänkte jag på att författarens namn låter som om han kan vara en svenskättling.
 
Amanda har fått lida på grund av det hennes bror gjorde. För ett och ett halft år sedan körde han rattfull och dödade sin bästa vän, nu är han ute ur fängelset. Problemet är att Amanda fortfarande älskar sin bror, brodern som inte ens visar ånger för det han har gjort. Åh! Den här boken verkar helt klart bra! Jag gillar att läsa om syskonrelationer.
 
Ny i staden blir hans mamma mördad och han är själv misstänkt för att ha begått mordet. Det finns bara en person som tror att han inte gjorde det. Kan hon hjälpa honom? Jag tycker verkligen att den här boken verkar intressant och det känns som en spännande handling. Jag är dock lite osäker på titeln. Vad innebär den egentligen? Och även om omslaget är ganska fint så känns det också lite malplacerat. Det får mig och undra om det inte alls kommer att ligga så mycket fokus på mordet som jag skulle vilja. 
 
En bok som handlar om mysterier och magi. The Rosemary Spell handlar om två bästa vänner som hittar en bok som kan få personer att försvinna, inte bara rent fysiskt utan också från alla minnen. På något sätt får handlingen mig att tänka på Bläckhjärta och titeln ger mig en mysig stämning.
 
Bilderna är från Goodreads och om ni klickar på boktitlarna så kommer ni till bokens Goodreadssida.

Kommentarer:

1 Nelly:

Men åååh Nancy Drew-böckerna. De väckte mitt ha-begär. Kanske ska leta rätt på dem och köpa.

Svar: Ja, de är väldigt lockande! :)
inutienbok.blogg.se

2 Bokprinsessorna :

Whats broken between us låter riktigt intressant!

Svar: Ja, det tycker jag med! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: