Seven Up

titel: Seven Up

del: 7/21

författare: Janet Evanovich

förlag: St. Martins Paperbacks

start: 30/4-15

slut: 7/5-15

 
Om:
 
Stephanie Plum älskar mat, har lockigt hår, italienskt blod och är prisjägare. Hon får i uppdrag att hämta in en gammal gubbe. Vad kan gå fel? Allt!
 
Seven Up är den andra boken jag läser om Stephanie Plum. Jag har tidigare lyssnat på Finger Linkin'Fifteen och fastande för Janet Evanovich humoristiska skrivsätt. Jag brukar vanligen inte läsa böcker i en serie i fel ordning, men den här serien är ett undantag. Böckerna fungerar exakt lika bra fristående som serie. 
 
Det är lätt att sätta sig in i boken och allt man behöver veta från tidigare böcker finns med. Handlingen är lättsmält och består av ett bra mönster. Stephanie Plum är en underhållande huvudkaraktär i nivå med humoristiska karaktärer på tv. Bokens andra karaktärer är också roliga och jag storgillar Stephanies tokiga familj. Favoriten är helt klart mormodern som inte på något sätt verkar inse att hon är gammal.
 
Janet Evanovich beskriver den minst sagt underliga stadsdel som Stephanie bor i på ett bra sätt. Hon lyckas alltid få med det viktiga och allting kretsar kring huvudkaraktärens jakt på brottslingar som inte dykt upp i rätten. Visst kan det vara lätt att tycka att allt blir för mycket ibland när karaktärerna jäktar hit och dit utan några vidare resultat men det är det som är charmen med det hela. 
 
Seven Up är en bok som roar! Den får mig att le och skratta om och om igen. Jag är helt inställd på att läsa flera böcker i den här serien. 
 
Böcker i serien om Stephanie Plum:
One for the Money
Two for the Dough
Three to get Deadly
Four to Score
High Five
Hot Six
Seven Up
Hard Eight
Visions of Sugar Plums
To the Nines
Ten Big Ones
Eleven on Top
Twelve Sharp
Plum Lovin'
Lean Mean Thirteen
Plum Lucky
Fearless Fourteen
Plum Spooky
Sizzling Sixteen
Smokin' Seventeen
Explosive Eighteen
Notorious Nineteen
Takedown Twenty
Top Secret Twenty-one

Kommentarer:

1 purposes.blogg.se:

Du skriver recensioner väldigt bra. Bra! Och jag gillar hur du varierar dina "bokbider", olika vinklar och så ^^ dete nice!:D

Svar: Tack så jättemycket! Jag blir otroligt glad! :D
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: