Läs-OS-A-Lot Ljudboksuppläsare

 
Det är dagen för den tredje grenen i Läs-OS-A-Lot ordnat av AnnaAnna och Beate. Jag hoppas ni är fler som är med och gör dessa utmaningar för de är väldigt roliga. Idag går utmaningen ut på att agera bokuppläsare. 
 
Min bokuppläsning
Jag bestämde mig för min egen variant av uppgiften och gjorde en smygljudboksuppläsning. I det här fallet innebar det att jag gick upp till min syster och började läsa ur Vargbröder av Michelle Paver bara sådär. Resultatet blev det här: 
 
Jag: Torak vaknade med ett ryck. Det hade inte varit meningen att han skulle somna.
Min syster: Vad gör du? Fniss
Jag: Fniss. Elden var på väg att slockna.
Min syster: Är det... Första eh...Jag kommer ihåg den från högläsning i skolan.
Jag: Han kröp ihop i den sköra snäckan av ljus och tittade ut i skogens hotfulla mörker.
Min syser: Sluta
Jag: Fortsätter att läsa
Min syster: Sluta! *Argt*
 
Det här har jag läst idag:
Bryta om av Åsa Anderberg Strollo sidan 204-216

Kommentarer:

1 Anna:

Hahah, det här tyckte jag var jätteroligt^^ Så roligt att du skrev ner det i "manusformat", hahah ^^ Och jag kan tänka mig att din syster måste ha blivit förvånad och förvirrad när du bara började läsa för henne^^

Svar: Vad kul att du tyckte om min tolkning! Ja, haha hon blev riktigt förvånad. :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: