När man tar utmaningarna seriöst

Jag har suttit och skrivit upp alla utmaningspunkter i Kaosutmaningen 2015 och Läsutmaningen 2015 samt markerat vad som stämmer in på böckerna jag har läst. Detta onödiga tidsfördriv har gett mig en bra överblick över de två utmaningarna och också min läsning så här kommer lite statistik över de 25 böcker jag läst i år:
 
Böcker med djur på omslaget: 2st
Böcker med en ledsen människa på omslaget: 2st
Böcker med en människa som ler så att tänderna syns på omslaget: 2st
 
Böcker där det inte finns någon telefon i: 5st
Böcker som utspelar sig på vintern: 3st
Böcker med gudar: 2st
Böcker som inte utspelar sig i Europa eller USA: 1st
Böcker med en huvudperson som bloggar: 1st
Böcker med en hbtq-huvudperson: 1st
 
Böcker som gavs ut 2011: 1st
Böcker som gavs ut 2012: 3st
Böcker som gavs ut 2013: 2st
Böcker som gavs ut 2014: 4st
Böcker som gavs ut 2015: 2st
 
Böcker på annat språk än svenska (engelska): 4st => 4/15 (Läsmål)
Böcker med en titel bestående av endast ett adjektiv: 1st
Böcker där nycklar spelar en stor roll: 2st
Böcker där någon kan prata med djur: 1st
Böcker där omslaget till största del är grått: 3st
Böcker där omslagbilden bildar ett mönster: 1st
Böcker med ett pronomen i titeln: 6st
Böcker som utspelar sig på internet: 1st
Böcker med idrottanknytning: 3st
Böcker om att resa: 12st
Böcker i en genre som jag vanligtvis inte brukar läsa: 10st
Svenska ungdomsböcker: 4st
Böcker som handlar om en skolklass: 3st
Böcker med en hund i: 8st
Böcker om ett föräldrarlöst barn: 7st
Böcker som utspelar sig på en annan planet eller månen: 1st
Böcker som jag har fått av någon annan: 19st
 
Böcker med en titel som består av ett ord: 3st
Böcker med en titel som består av två ord: 7st
Böcker med en titel som består av tre ord: 7st
Böcker med en titel som består av fyra ord: 6st
Böcker med en titel som består av fem ord: 3st
 
Böcker med en titel som innehåller personnamn: 2st
Böcker med en titel som innehåller en färg: 3st
Böcker med en titel som innehåller en siffra: 5st
 
Böcker med anknytning till andra världskriget: 3st
 
Böcker som är första boken i en serie: 2st
Böcker som är andra boken i en serie: 9st
Böcker som är tredje boken i en serie: 2st
 
Böcker som är en debutbok: 1st
 
Böcker skrivna av författare från Asien: 4st
 
Böcker i genren dystopi: 7st
Böcker i genren contemporary: 3st
Böcker i genren deckare: 3st
Böcker i genren urban fantasy: 4st
Böcker i genren epic fantasy: 1st
Böcker i genren chick-lit: 1st
 
Klassiker: 2st
Böcker som är tegelstenar: 1st
 
Det ser alltså ut som att jag har fått de flesta av böckerna jag har läst i år (19/25), att jag har läst ganska mycket böcker i genren som jag vanligtvis inte brukar läsa (10/25), att många av böckerna jag har läst handlar om att resa (12/25), att de flesta böckerna jag har läst har en titel som består av antingen två eller tre ord (14/25) och att jag har läst flest böcker i genren dystopi (7/25). Förhoppningsvis bättrar jag på lite fler av kategoriererna till exempel antal engelska böcker! Hur går det för er med era utmaningar i år? :)

Kommentera här: