Det är du, inte jag

titel: Det är du, inte jag

del: ingår inte i en serie

författare: Nora Strömman

förlag: Schildts & Söderströms - Recensionsexemplar

start: ?/6

slut: ?/6

 
Om:
 
Ett superfint omslag och en superfin insida! 
 
Jag blir snabbt imponerad av Nora Strömman. Hon skriver skickligt. Jag märker direkt hur välskriven boken är och det finns ingenting att klaga på. Jag fastnar i berättelsen som är verklighetstrogen och följsam. Karaktärerna känns äkta och känslorna lyser igenom. Strömman har lyckats skapa en perfekt tonårsbok med djup och inlevelse, viktiga tankar och bra skildringar av människor och det samhälle vi lever i. Detta har hon dessutom rott hem på bara drygt hundra sidor. Det är otroligt! 
 
Det finns inget annat att säga än att jag är djupt imponerad! Jag tackar så mycket för recensionsexemplaret och längtar efter att läsa mer av Strömman!
 
Det är du, inte jag är en bok som är mycket bättre än en del böcker jag har läst på flera hundra sidor. Den här boken passar alla tonåringar. De som läser mycket, de som saknar läsmotivation och de som har svårt för läsning. Det finns känslor och viktiga budskap i boken samtidigt som den har ett lysande flyt. Miljöbeskrivningarna är också bra även om det inte är där fokuset ligger. Det är riktigt härligt att följa med på Linns resa även om det ibland är obehagligt. 
 
Att det finns så mycket i en bok på så få sidor. Hon har lyckats fånga handlingen, känna och sprida ut den, öppna upp den och göra det möjligt för mig att sätta mig in i Linns värd!
 
Det är en bok om kärlek, vänskap, materiella saker och att hitta sig själv. Det är en bok om att vara ung, resa och att uppleva nya saker. Det är också en bok om familj, att känna sig svag och att känna sig stark. Det är en bok med värme och sorg. 

Kommentera här: