Att flytta: Organisation

Till min flytt och till min högskolestart så har jag fått denna fina Filofax A5. Det är en svart Metropol precis som min lilla. Jag är jättenöjd och har redan börjat organisera och använda mig av den. 
 
Vecka 35 och 36 i filofaxen: Varje dag-listor där jag kan fylla i hur många glas vatten jag dricker, vad som behöver göras, mål för dagen och träning. Dessa listor hjälper mig hålla koll på dagen samt få in dagliga rutiner. 
 
Filofaxen innehåller ett fint register samt flera olika typer av anteckningsblad (linjerat, rutat, olinjerat och linjerat i flera olika färger). 
 
Min Litteraturlista där jag har samlat all litteratur som jag ska ha när jag läser mitt första ämne (ja, jag skrev fel först).
 
Sketchnote Tips: tips till hur man kan anteckna. 
 
Handlarlista, lista på andra saker jag behöver införskaffa och lista på vad jag har i frysen. 
 
Inspirationskollage och en avslappningslista. Jag har flera olika inspirationsbilder och kollage så att jag kan variera.
 
Symboler som jag använder mig av i filofaxen.
 
Jag avslutar det här otroligt långa inlägget med en mallig katt som talar om att det är min filofax. Det kommer att bli förändringar i filofaxen när jag vet mer vad jag behöver, men tills vidare ser det ut så här. 

Kommentarer:

1 Karin:

Vad ska du plugga?

Svar: Journalistik! :)
inutienbok.blogg.se

2 Karin:

Sv: Men gud vad roligt. Ville plugga det förr då jag gick journalistik på gymnasiet. Nu blir det en kurs i det istället. Då jag kom in på andra banor en stund. :)

Svar: Jag hade ingen aning om att man kunde plugga journalistik på gymnasiet! Men vad kul att du ska plugga det nu! Det som är bra är att man faktiskt kan ändra sig och att det finns massor av kurser som man kan studera! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: