Liebster Award


Jag har blivit nominerad av Sofie till Liebster Award! Tack så mycket! 

Regler: 
• Länka tillbaka till personen som nominerade dig.
• Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig. 
• Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare. 
• Gör 11 frågor till dem som du nominerar. 
• Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar.
 
1. Vad läser du just nu?
Jag läser Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins. Hittills är det en perfekt lättläst vår/sommarbok! :)
 
2. Vilka tre böcker ska du läsa här näst?
Jag ska läsa Bandet som inte får brista av Niklas Janz, Den Lille Prinsen av Antonie De Saint-Exupéry och sedan lutar det åt Seven Up av Janet Evanovich.
 
3. Vad gör du helst när du inte bloggar eller läser?
Jag gillar att träna, vara med min familj och mina vänner och att vara ute i naturen. 

4. Nämn tre bokbloggar du brukar läsa.
Jag läser väldigt många bokbloggar och gillar dem alla! Det är svårt att bara nämna tre, men jag nämner dessa idag: Bookshelf, Bokparadis och Drawreadandtakephoto.
 
5. Har du börjat planera din sommarläsning?
Nja, det har jag väl inte. I år har jag faktiskt inte tänkt så mycket alls på någon speciell sommarläsning. Jag tror jag kommer fortsätta med mina olästa böcker här hemma och sedan hoppas jag att jag kan åka till biblioteket och plocka upp en hög. Vad det blir för böcker får vi se då. 

6. Vilken bok väntar du på ska komma ut?
Jag längtar efter den sista boken i Maze Runner-trilogin, Maze Runner - I dödens stad! Jag tycker mycket om de två föregångarna så jag vill ha en riktigt bra avslutning! :)
 
7. Vilken bok tycker du ska filmatiseras?
Åh! Den frågan var svår. Fyra dagar, fyra nätter av Morgan Matson tror jag skulle kunna bli en riktigt mysig film. 
 
8. Vilket är ditt drömyrke?
Lite sådär i smyg säger jag författare. 

9. Vad skulle du helst vilja ha som husdjur: en anka i häststorlek, eller tio hästar i ankstorlek?
Jag gillar minisaker så det får bli tio hästar i ankstorlek även om jag inte är jätteförtjust i hästar. Bara tanken på en enorm anka ger mig lite mardrömskänsla. ;)
 
10. Vilken bok fick senast toppbetyg från dig?
Om man tittar på Goodreads så var det Den unga eliten av Marie Lu, men egentligen gav jag den 4,5/5. Här på bloggen ger jag inte betyg av den enkla anledningen att jag har svårt att ge låga betyg och att de flesta böcker får lite högre betyg än vad de förtjänar. Boken som senast fick fem stjärnor var Champion av Marie Lu. 

11. Vilket är ditt drömjobb?
Eftersom jag svarade författare på fråga åtta så säger jag väl journalist på den här. Jag gillar att skriva helt enkelt!
 
Jag nominerar:
10. LenaC
 
Mina frågor: 
1. Vilken bok läser du just nu?
2. Vilken bok skulle du vilja läsa just nu?
3. Vad gör du om dagarna? Studerar/jobbar?
4. Vilken är din favoritfilm?
5. Har du någon favoritsommarbok?
6. Vilken bok har du läst flest gånger? 
7. Vilken är den bästa boken du har läst hittills i april?
8. Vilken är din favoritmat?
9. Hur tror du att den svenska sommaren 2015 kommer att bli?
10. Finns det någon aktivitet som du skulle kunna likställa med läsning?
11. Vad drömmer du om?

Kommentarer:

1 Nelly:

Även jag hade nominerat dig....

Svar: Ja, jag såg det! :) Jag ska svara på frågorna inom kort! Tack så mycket! :)
inutienbok.blogg.se

2 Hannah:

ÅHH, tack för att du nämnde mig! :D Sånt betyder guld, i alla fall för mig! Man får ju en bekräftelse på att någon gillar det som man gör! Så du vet blev jag glad över det, haha ;)

Sen tackar jag självklart för nomineringen! Lika kul det! :) Har redan blivit taggad att göra den, men då det är olika frågor gör det inte mig ett dugg att göra den x 2! Bara kul. /kram! ♥

Svar: Vad kul! Ska bli roligt att läsa dina svar! :)
inutienbok.blogg.se

3 Frida:

Tack så jättemycket för nomineringen!:D

Svar: Varsågod! Jag ser fram emot att läsa dina svar! :D
inutienbok.blogg.se

4 Sofies bokblogg:

Kul att du la in bilder till dina svar! :) Jag håller med dig om att "Fyra dagar fyra nätter" skulle vara kul att se på film!

Svar: Tack! Jag försökte ta några som passade! :) Ja, jag tror att det skulle kunna bli en bra film. :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: