Himlen börjar här

titel: Himlen börjar här

del: ingår inte i en serie

författare: Jandy Nelson

förlag: Gilla böcker

start: 8/9-13

slut: 9/9-13

 
Om:
 
Hur kan man längta och sakna så mycket samtidigt?
 
Himlen börjar här handlar om Lennie som precis har förlorat sin syster. Samtidigt som hon tampas med sorgen så blir hon kär. Boken handlar om sorg och kärlek, men där finns också mormor och Big och en hel del andra härliga karaktärer, vänskap och familj. 
 
Boken är som ett fyverkeri av blommor och blod som dansar ut ur boken och in i mig. Det är så vackert och sorgligt att det inte går att sluta läsa. Jag vill har mer och mer. Historien tar aldrig slut, den bubblar i mig. 
 
Himlen börjar här är verkligen en komplett bok. Den behandlar många ämnen på ett sätt som får mig att vilja gråta och skratta samtidigt. Dessutom innehåller den fina små textade dikter, drag av poesi och musik. Den behandlar  också varför vi människor gör konstiga saker, att vi inte alltid själva förstår varför vi handlar som vi gör och att människan helt enkelt är oförutsägbar i sorg. 
 
En riktigt vacker bok med eleganta miljöbeskrivningar och en värld som blir levande från första sidan. Ditt hjärta kommer garanterat att falla som mitt för Himlen börjar här

Kommentarer:

1 Susanna Maria J:

Bra bok <3

Svar: Jättebra bok! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: