Död tills mörkret faller

titel: Död tills mörkret faller

del: 1/13

författare: Charlaine Harris

förlag: Månpocket

start: 6/9-13

slut: 8/9-13

 
Om:
 
Spänning, vampyrer, kärlek och mord!
 
Död tills mörkret faller handlar om Sookie Stackhouse som arbetar som servetris. För det mesta är allt som vanligt på baren hon arbetar på och i den lilla staden hon bor i, men snart börjar kvinnor hittas brutalt mördade. Sookie hamnar i en situation som kräver att hon tar reda på vem som begår morden, men det visar sig att det inte är så lätt.
 
När jag började läsa den här boken hade jag ingen aning om att jag skulle bli så berörd av den. Jag visste inte att den skulle innehålla så pass verkliga och hemska saker utan ett fantasiskimmer på som gjorde det mindre allvarligt. Men det är en av bokens stora styrkor och det gjorde att jag ville fortsätta att läsa.
 
Jag fastnade verkligen för Död tills mörkret faller. Charlaine Harris lyckas kombinera verklighetstrogna historier och mordmysterier med övernaturlighet och det gör boken väldigt spännande. Karaktärerna är bra beskrivna och skulle kunna existera i det verkliga livet.
 
Vill du läsa en bok med spänning, mord, allvarlighet, lättsamhet och vampyrer så är det här boken för dig!

Kommentera här: