Bokbloggsmaraton - Ett bokminne

Nu har jag också bestämt mig, sent men ändå. Jag vill vara med i Fridas Bokbloggsmaraton! Det är en väldigt bra idé och det har varit riktigt roligt att läsa andra bokbloggares inlägg. 
 
Ett av mina bästa bokminnen är när jag åkte till min farmor. Det var supermysigt att vara där, i en lite större stad, gå i affärer, laga mat och ha det trevligt. En dag så var vi i en bokhandel och farmor frågade om jag ville ha en bok. Det ville jag såklart och jag fick välja vilken som helst. Jag valde Vargbröder - Han som föddes att möta mörkret av Michelle Paver. Jag läste i boken redan samma kväll innnan jag skulle sova och jag fastnade direkt. Efter det var jag fast i serien. Jag läste boken på min första tågresa ensam och var orolig för att jag inte skulle kunna släppa blicken från boken och se när jag skulle kliva av. När jag hade läst ut den ville jag bara ha nästa bok. Än idag är Vargbröder - serien en av de bästa jag har läst. Varje bok har varit otroligt spännande och en resa för sig själv. En bok har gett mig så mycket i läsväg och ett minne för livet! 

Kommentarer:

1 Elvira:

Har faktiskt inte läst vargbröder än....måste definitivt ta i den serien! Och känner verkligen igen mig, är något av mitt finaste bokminne när jag upptäckte Harry Potter också ... :)

Svar: Du borde läsa den serien! Jag var nog lite för gammal när jag läste Harry Potter för att det verkligen skulle bli ett sådant bokminne, men det är helt enkelt fantastiska böcker! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: