Maze Runner - filmen

Jag har läst boken och den var fantastisk! Den var spännande, obehaglig och fick min hjärna att jobba på högvarv. Nu har jag också sett filmen.
 
Jag blir så lycklig när jag tänker på att filmskaparna har lyckats riktigt bra med flera filmatiseringar av populära ungdomsböcker. Först var det The Hunger Games sedan Catching Fire, Divergent och nu The Maze Runner. Filmen innehöll allt det viktiga och fångade känslan av spänning och obehag. Det bästa var att jag även fast jag läst boken inte visste exakt när saker skulle ske och på så sätt blev både rädd och överraskad ett antal gånger. Anpassningen till film var också skickligt gjord, de hade tagit bort det mest orealistiska ur boken och ändå lyckats behålla grundkonceptet.
 
Jag är supernöjd över min bioupplevelse och med tanke på det dramatiska slutet så ser jag verkligen fram emot nästa film! 
 
Har ni sett filmen? Läst boken? Vad tyckte ni?

Kommentera här: