Varma kroppar

titel: Varma Kroppar

del: 1/?

författare: Isaac Marion

förlag: Månpocket

start: 30/8-13

slut: 1/9-13

 

Om: 

Kan zombies bli levande igen? Varma kroppar handlar om Zombien R som så många andra av hans sort har glömt sitt förflutna och vad han heter. Tillsammans med andra zombier lever han på en flygplats där de äldre håller i samhället och de yngre följer det de säger. När R en dag jagar så får han tag i Percys hjärna och genom att ta små bitar av den så upplever han Percys minnen ett efter ett. 

 

Till skillnad från den bild jag hade av zombier så är Isaac Marions variant i Varma kroppar mer komplexa. De fungerar som människor, som tröga och dumma människor, men ändå som människor. Inom dem verkar de alla ha något mänskligt och det är det som gör boken intressant. Jag vill få reda på mer om zombierna. Jag vill få reda på hur de skapades. Jag vill få reda på hur de tänker och fungerar. 

 

Jag gillar också det framtidssamhälle som Marion bygger upp och de karaktärer som finns i historien. Jag gillar hur människorna skyddar sig och bygger upp murar. Däremot tror jag att det här med zombies inte riktigt är min grej. Det var lite för hårdsmält för mig med de allt för lika grottmänniskor som slet och vred och åt av andra människor. 

 

Jag tycker att slutet kunde ha bundits ihop lite bättre, men jag är ändå ganska nöjd med min första inblick i zombievärlden.


Kommentera här: