The Demon's Lexicon

titel: The Demon's Lexicon

del: 1/3

författare: Sarah Rees Brennan

förlag: (Simon and Schuster Audio)

start: 17/11-14

slut: 30/11-14

 
Om:
 
Ditt liv är helt annorlunda mot det som anses vara normalt, men du är helt överrtygad om att du vet sanningen tills den dag när du får veta att allt är en lögn. 
 
The Demon's Lexicon handlar om Nick och hans bror Alan som lever ett dolt liv i Storbritannien. För att komma undan den ondska som ständigt jagar dem så ägnar de livet åt att flytta från hus till hus.
 
Jag gillar verkligen den här ljudboken. Den är till viss del lite sagolik och berättarrösten förstärcker detta. Det gör det hela lite barnsligt, men det gör ingenting eftersom historien kontinuerligt växer när jag lyssnar. Jag känner genom hela berättelsen med både Nick och Alan och jag är övertygad om hur slutet kommer att se ut. Det gör faktiskt ingenting att det hela är ganska uppenbart utan är bara trevligt. Det är känslorna mellan de olika karaktärerna som fångar mig och jag blir bitvis rörd av det som sker. 
 
Överhuvudtaget så gillar jag Brennans sätt att bygga upp den värld som Nick och Alan lever i och jag är sugen på att läsa eller lyssna vidare på sagan om de två pojkarna. 
 
 Böcker i trilogin The Demon's Lexicon:
• The Demon's Lexicon
• The Demon's Covenant
• The Demon's Surrender

Kommentera här: