Julkalenderbloggstafett 2014 lucka 23

Idag är det lucka nummer tjugotre i Sofies Julkalenderbloggstafett 2014. Det här en riktigt rolig idé och jag är glad att jag får vara med. En lista på alla deltagare i stafetten hittar ni här. 
 
Jag har läst många bra ungdomsböcker i år, men en av dem fastnade lite extra mycket. Det har varit ett år med många dystopier och till slut börjar de smälta ihop till en massa, men sedan finns de där godbitarna. De där som sticker ut i dystopiträsket. De där som är annorlunda. De har karaktärer och spänning. De har det som de andra dystopierna har, men är inte upprepande på samma sätt utan slutar aldrig att överraska. Maze Runner - I dödens labyrint av James Dashner är en av dem. 
 
När jag läste Maze Runner - I dödens labyrint så föll jag pladask. Boken fångade mig från första sidan och det är omöjligt att veta vart handlingen ska ta vägen. Det är bara att hålla i sig och följa med. Språket är följsamt och passande, karaktärerna intressanta och spänningen håller i sig. När jag läste boken ville jag alltid veta mer och det är det som gör boken så otroligt bra! 
 
Boken handlar om Thomas som kommer till en plats som heter Gläntan där det bara finns unga pojkar. Det som är gemensamt för alla pojkar är att ingen kan minnas mer än sitt namn. Inte nog med det är de alla instängda och den enda möjliga vägen ut är genom en livsfarlig labyrint. 
 
Maze Runner - I dödens labyrint är en extraordinärt spännande dystopi som jag tycker ni alla borde läsa!
 
Undrar ni vad alla deltagare i Julkalenderbloggstafetten ska läsa i jul? Då ska ni titta in hos Sofie imorgon. 

Kommentarer:

1 Sofie Nordquist:

Tack för ditt inlägg, och roligt att du ville vara med i stafetten! :)

Svar: Tack för att jag fick vara med! :)
inutienbok.blogg.se

2 Hedvig:

Kul att ÄNTLIGEN få läsa om någon som gillar The maze runner! Alla andra recensioner jag har läst har verkat så...negativa och besvikna. Själv tyckte jag boken var bra, även om jag nog inte gillade den fullt lik mycket så du verkar göra =)

Svar: Jag tyckte jättemycket om den, men som sagt verkar den inte falla alla riktigt i smaken. Kul att du gillade den! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: