Böcker att läsa i sommar

Enligt mig är sommaren den bästa tiden på året att läsa på. På bilderna över har jag visat några böcker som jag tror skulle passa bra som sommarläsning. Jag har läst Mycket mer än så, Blunda och hoppa, Mitt perfekta liv och Lock and Key av Sarah Dessen som jag verkligen gillade. Alla hennes böcker tror jag skulle passa sig riktigt bra att läsa på sommaren. De jag har läst är lättlästa och lätta att ta till sig. 
 
Rubinröd - Linzi Glass
En sorglig, men mycket vacker berättelse om kärlek, vänskap och åsikter under apartheidtiden i Sydafrika. 
 
Jellicoe - Melina Marchetta
En av mina absoluta favoritböcker! En bok som är vacker och sorglig på ett magiskt sätt!
 
The Best of Me - Nicholas Sparks
En fin kärlekshistoria med somriga inslag och många synvinklar. 
 
Himlen börjar här - Jendy Nelson
En bok som tar upp svåra ämnen på ett lätt sätt. Det är en bok att både skratta och gråta till. 
 
Matchad-trilogin - Ally Condie
En dystopisk trilogi med poesi. Enligt mig en lagom lätt trilogi att läsa på sommaren. 
 
Ädelstenstrilogin - Kerstin Gier
En trilogi som gjorde att jag skrattade och skrattade samtidigt som den var spännande. Mina recensioner på böckerna: Rubinröd, Safirblå och Smaragdgrön.
 
Damernas detektivbyrå - Alexander McCall Smith
En serie med en stark kvinnlig huvudkaraktär, roliga kommentarer och mysterier. 
 
Har ni några boktips till sommaren? 

Kommentarer:

1 Zozzo:

Bra tips! Jag tycker definitivt att man borde läsa Morgan Matsons böcker om man inte gjort det ännu. Jag har läst Fyra dagar fyra nätter och Second Chance Summer av henne och de är perfekta sommarböcker och de är väldigt bra :D

Svar: Det har du rätt i! Tänk att jag glömde bort Fyra dagar, fyra nätter. Det är ju en perfekt sommarbok. Jag måste kolla upp den andra titeln också. Tack så mycket! :D
inutienbok.blogg.se

2 Nettan:

Har länge varit sugen på Matchad-trilogin och den kanske man skulle lägga på sin att-läsa-sommar-lista.

Om jag inte precis avslutat Tahereh Mafi fantastiska trilogi så skulle jag nog läsa den nu. Även om den kanske inte är så somrig ;)
Såååå underbart bra alla delarna :D

Svar: Ja, det tycker jag du kan göra! :)
Åh! Jag måste läsa sista delen... spännande! Hoppas den faller även mig i smaken! :D
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: