Interesting Books in September

 
Det finns en uppföljare till Livet efter dig av Jojo Moyes! Jag hade ingen aning om detta förrän alldeles nyss. Min första reaktion var att jag blev glad sedan kände jag lite... men vill jag verkligen ha en fortsättning? Livet efter dig var superbra och jag vill verkligen läsa mer av Moyes, men slutet av boken var bra som det var. Jag kommer nog att läsa After You när den kommer på svenska, men jag ser nästan mer fram emot filmatiseringen av Livet efter dig
 
En ny bok skriven av Scott Westerfeld. Jag började läsa hans Ful-serie för ett tag sedan (ett par år sedan? :O) och kom bara en bit in på andra boken. Jag är i alla fall lite sugen på att läsa denna. Zeroes ska handla om en kille som säger precis det folk vill höra. Ibland är det sanningen, ibland är det inte det. Oavsett så kan det ställa till en hel del problem särskilt när man är med om ett bankrån. 
 
Ett gäng med utstötta ger sig på en stor utmaning. Det handlar inte om att begå brott som huvudkaraktären har erfarenhet av utan det handlar om att rädda världen. Någoting lockar mig med denna handling. 
 
En tjej som är allerigsk mot allt, fångad i sitt eget hem. Ändå klangar handlingen postitivt och det finns något gulligt med en sorglig touch i berättelsen om en flicka som inte kan lämna sitt hem och blir kär i sin nya granne. Jag vill läsa!
 
En tjej som är bättre än alla andra på att hitta guld. Hon kan känna av vart guldet finns, en förmåga som hon håller hemlig. Hon lever ett självständigt liv tills en man vill kontrollera henne. Hon tar till flykt mot staten där guldet först upptäcktes utklädd till pojke. Jag är mest intresserad av boken på grund av huvudkaraktärens förmåga att hitta guld. Det är en förmåga jag vill veta mer om. 
 
Titta bara på omslaget! Det här är en bok som gör mig nyfiken innan jag ens har läst vad den handlar om. Huvudkaraktären är ingen vanlig kvinna år 1914. Hon är helt ointresserad av att gifta sig och har varit isolerad i femton år på grund av en familjehemlighet. Det hela leder till en tuff konfrontation med hennes familj och förflutna.
 
Bilderna är från Goodreads och om ni klickar på boktitlarna så kommer ni till bokens Goodreadssida.

Kommentera här: