Interesting Books in June

1. Royal Wedding - Meg Cabot
Jag har bara läst den första boken om Mia i En prinsessas dagbok-serien, men jag gillade den. Jag har även sett filmerna och tyckte bra om dem också. Det här är helt klart en serie jag kan tänka mig att läsa. Den första boken var humoristisk och lättläst och det verkar den här också vara. 
 
2. The Evil We Love - Cassandra Clare och Robin Wasserman 
Det här är en bok som jag faktiskt blir riktigt sugen på att läsa. Berättelsen kommer än en gång från The  Shadowhunter Academy, men denna gång handlar det om Valentines tid på skolan och början till Cirkeln. Det skulle vara intressant att läsa om hur det hela började. 
 
3. The Witch Hunter - Virginia Boecker 
Huvudkaraktären arbetar för kungen som häxjägare i The Witch Hunter. Hon gör ett mycket gott arbete, men allt förändras när hon själv blir anklagad för att vara häxa för att klara sig blir hon tvungen att söka hjälp hos fiender. Jag har inte läst så många böcker om häxor och den här verkar spännande. 
 
4. The Night We Said Yes - Lauren Gibaldi
En somrig bok med djup verkar det här vara. The Night We Said Yes handlar om Ella som träffar Matt vilket leder till en kväll när de och ett gäng kompisar antar alla utmaningar, tyvärr försvinner Matt och de andra blir lämnade kvar. Vad händer egentligen när Matt kommer tillbaka?
 
5. Emmy and Oliver - Robin Benway
En berättelse om två bästa vänner som blev splittrade, kommer de att hitta tillbaka till varandra? Och vad händer i så fall? Jag tycker att det verkar vara en ganska mysig och romantisk bok och är helt klart nyfiken på att läsa den. 
 
Vilka böcker ser ni fram emot så här i början av sommaren? :)
 
Bilderna är från Goodreads och om ni klickar på boktitlarna så kommer ni till bokens Goodreadssida.

Kommentarer:

1 Filippa - Countless Books:

Av dessa böcker tycker jag att The Night We Said Yes och The Witch Hunter verkar mest intressanta! :)

Svar: Ja, det verkar helt klart vara bra! :)
inutienbok.blogg.se

2 Petra:

Jag har hört så mycket bra om Emmy & Oliver, så den måste jag läsa. Och The Witch Hunter såklart. :)

Svar: Vad kul! Båda verkar vara bra! :)
inutienbok.blogg.se

3 Hannah:

Jag har inte hört talas om någon av böckerna - men Emmy & Oliver verkar bra!! Så den kan jag tänka mig att läsa om den nu skulle bli översätt till svenska! :)

Svar: Vad kul! :)
inutienbok.blogg.se

4 Nelly:

Jag har taggat dig!
http://nellonsbokblogg.blogspot.se/2015/06/alphabooks-tag.html

Svar: Tack så mycket! Jag ska göra den så snart som möjligt! :)
inutienbok.blogg.se

5 Mini:

Ser verkligen fram emot Royal Princess. Har redan beställt den faktiskt. Olyckvist har jag drabbats av lästorka i år, men jag är väldigt glad att se att det fanns en 11: e del i Princess Diaries serien. Tycker verkligen att du borde läsa hela serien om du får en chans. Rekomenderas :)

Svar: Hamnade också i en liten lässvacka nu i samband med att jag tog studenten. Det är trist när det är så. Jag är lite sugen på att läsa Princess Diaries, kul att du gillar den serien! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: