Att flytta: Böcker

I höst ger jag mig av för att komma ännu närmare ett av mina mål. Förhoppningsvis kommer mitt liv att fyllas av mer skrivande, ny inspiration, nya människor och platser. Jag flyttar in i en liten studentlägenhet och undrar såklart hur man flyttar böcker. Jag inser själv att jag inte kan ta med alla mina böcker, men några olästa (många vill jag, men de får nog inte plats) ska det bli. Har ni några tips på vilka böcker jag ska välja och finns det något smart sätt att packa böcker så att de förblir fina? 

Kommentarer:

1 Elina:

Varje gång jag flyttat har jag packat böcker i botten på lådor och "lättare" saker över - typ handdukar, lakan, o.s.v. Kanske inte är det effektivaste på ett sätt. Men det har varit effektivast i mina ögon! ;D

Svar: Det tycker jag lät smart! Är lite orolig för att de ska bli förstörda, men om man lägger de i botten så kan de ju inte "åka mot något annat". Tack för tipset! :D
inutienbok.blogg.se

2 Bam:

Precis som Elina så har jag packat böcker tillsammans med mjuka saker. Ska jag vara ärlig så är just böcker något av de mer enklare sakerna att packa tycker jag. Hårda och boxiga, tyvärr också väldigt tunga...

Svar: Ja, nackdelen med inbundna böcker är ju att de är tunga. Det låter ju bra att det är lätt att packa dem. :)
inutienbok.blogg.se

3 David:

Jag ska också flytta i höst och just böckerna är det som är lättast att packa ner. Tänk på att inte trycka ner för många i samma låda, för det blir helt enkelt grymt tungt!

Svar: Ja, det har jag inte tänkt på, men någon måste ju bära också. :)
inutienbok.blogg.se

4 Beate:

Haha, det låter som om vi kommer börja göra ungefär samma sak i höst ;D Jag håller också på och packa böcker men jag valde att inte ta med alla. Ska ju bara bo på min folkhögskola i ett år så jag orkar inte släpa med mig allihop, utan tog med mig ett urval på 12 stycken :) Jag har inget bra packningstips, det är bara att hoppas på att ingen blir kantstött eller skrapad...

Svar: Vad kul! Vad ska du läsa? :D Det låter klokt! Ja, jag håller tummarna för våra böcker! :)
inutienbok.blogg.se

5 Beate:

SV: Jag ska gå på en skrivarlinje på en folkhögskola utanför Uppsala :D Jag flyttar imorgon OMG! xD

Svar: Åh!! Vad kul! :D Det är något jag verkligen skulle kunnat tänka mig att göra och vad spännande!! Hoppas du får det superbra! :D
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: