Förlorad ängel

titel: Förlorad ängel

del: 2/4

författare: Becca Fitzpatrick

förlag: Ponto pocket

 

Om:

Jag gillade första delen Fallen Ängel. Jag tyckte om sättet som Becca Fitzpatrick skrev på och hur hon smidigt gjorde historien lite roligare än bara handlingen. Jag blev sugen på att läsa andra delen på en gång. Nu har det gått lite mer än ett år sedan jag läste Fallen ängel. Jag hade ganska höga förväntningar på Förlorad ängel eftersom jag gillade Fallen ängel så pass mycket. I början blev jag besviken på Förolad ängel och kände att den hade förlorat lite av det snabba språket och det roliga som jag gillade med första boken.

 

Det är mest början av den här boken som jag inte gillade även om det allra första i boken var en inledning som jag tyckte var intressant och spännande. Efter det tröttnade jag lite på historien och tyckte att Nora som huvudkaraktär började bli lite tröttsam.

 

Jag gillade faktisk Nora i första boken Fallen Ängel, men i början av Förlorad ängel tycke jag hon var löjlig. Hon tänkte en sak och gjorde en helt annan sak och det gjorde hon gång på gång. Efter ett tag började jag tycka om henne igen och det gjorde handlingen mycket bättre. Jag gillar faktiskt alla karaktärer i boken och tycker att de har en stark funktion. Noras bästa kompis Vee är rolig och det är kul att hon får ta så mycket plats som hon gör i boken. Jag tycker även om Scott, Rixon, Patch och Marcie i den här boken. Den enda karaktär som faktiskt gjorde mig besviken var Noras mamma.

 

Konflikten mellan Marcie och Nora kändes till en början väldigt töntig, men efter ett tag när jag förstod att det låg mer bakom den så gav den faktiskt djup till boken och den gjorde också flera av karaktärerna i boken mer intressanta. Becca Fitzpatrick beskriver staden där Nora bor på ett enkelt sätt och hon lägger bara fokus på detaljer när det verkligen behövs och det passar historien.

 

Jag gillar vändningarna i boken, de gör den mycket mer intressant och spännande. Det finns flera viktiga vändningar och även om jag lyckades lista ut en av de största så kändes det som om de andra vändningarna gjorde så att det inte spelade någon roll. Det var ändå spännande!

 

Fallen ängel, Förlorad ängel och sedan kommer Noras val, det känns som jag har en liten aning om vad den ska handla om och eftersom Förlorad ängel slutade väldigt spännande så ser jag fram emot att få läsa fortsättningen.

 

Böcker i serien Fallen ängel:
Fallen ängel
Förlorad ängel
Noras val
Änglarnas kamp


Kommentera här: