Tagg: En bokbloggares hemliga liv

Tack för den här roliga taggen Beate
 
1. Hur länge har du bloggat?
Det närmar sig två år, blir faktiskt förvånad över att det är så pass lång tid! 
 
2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Jag vet inte, men det känns som om att jag kommer att fortsätta även om jag under vissa perioder inte kommer att ha tid att blogga så ofta. 
 
3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
För mig är det helt underbart att ha en plats att dela med sig av det som jag har läst och få respons på det. Dessutom kan jag genom recensionerna få tid till att skriva, något som jag gillar, men inte brukar hinna med i vardagen.
 
4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Det är när bloggen inte hinns med. Jag vill uppdatera ofta och känna att det alltid finns något nytt att läsa här, men ibland när jag blir sjuk eller ha mycket i skolan så går det helt enkelt inte.
 
5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Jag tycker att det är svårt! Jag vill ha intressanta och lite nya rubriker, men det brukar nästan alltid sluta med att jag tar och återanvänder en titel jag har haft förut. Det är lite tråkigt att köra i samma hjulspår, men samtidigt är det svårt att komma på en kreativ rubrik som också får fram vad inlägget handlar om på ett tydligt sätt. Det är lättast när jag skriver recensioner för då tar jag bara boktiteln.
 
6. Finns det någon bokbloggare du beundrar?
Jag tycker det är väldigt kul att läsa andra bokbloggar och det finns många bokbloggare som jag imponeras av. En av bloggarna jag har läst längst och jag alltid tycker har intressanta och välstrukturerade inlägg är Boktyckes bokblogg. Sedan tycker jag att Elvira har väldigt varierade inlägg och uppdaterar ofta. Både bild och text har bra innehåll och är intressanta. Avslutningsvis beundrar jag Petras fina bokblogg med förkvent uppdatering och välskrivna recensioner. 
 
7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Jag har ingen aning! Jag har aldrig haft någon gästbloggare.
 
8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Följer jag mina vanliga rutiner så brukar jag oftast blogga på morgonen. På vardagen blir det innan skolan och på helger efter frukosten runt tio. Då brukar jag sitta färdigklädd för dagen och bara försöka göra klart inlägget så fort som möjligt. Oftast har jag halv-skrivna inlägg som jag bara gör klart innan skolan. De har jag då förberett någon eftermiddag eller kväll när jag haft tid över, förmodligen med en tekopp bredvid mig. 
 
9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Förut hade jag svårt att skriva dem och hade oftast högar med böcker som jag inte hade recenserat. Nu har jag kommit in i en rytm där jag har för vana att anteckna medan jag läser boken och sedan utifrån anteckningarna skriva klart en recension så fort jag har läst ut boken. Det systemet fungerar bra för mig och jag recenserar nu alla böcker jag läser.
 
10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Jag tycker det är en superhärlig värld! Innan jag började bokblogga hade jag ingen aning om hur många bokbloggar det fanns och hur många trevliga utmaningar, tävlingar och taggar som det finns att göra. För att inte tala om alla vänliga människor som sköter dessa bloggar. 
 
11. Vilka taggar du för den här taggen? 

Kommentarer:

1 FrökenTV, bloggen om tv och film:

Kul att läsa :D finns många fina bokbloggar

Svar: Vad bra! :D Ja, det finns det! :)
inutienbok.blogg.se

2 Bella:

Visst är bokbloggarvärlden helt underbar! :D Tack igen för taggen!

Svar: Ja! Varsågod! :)
inutienbok.blogg.se

3 Elvira:

Tror jag också borde börja med det där med att föra anteckningar medan jag läser - det ploppar upp så himla mycket tankar för mig då, och skulle ju vara bra att minnas dem till recensionen haha ... Och gud vad jag blev glad när du ksrev att du "beundrar" min blogg! <3 Tusen tack gjorde min daag, och beundrar faktiskt din med, älskar dina recensioner! :D
Tack så mycket för taggen, ska försöka göra den snaaart! :)

Svar: Ja, jag tycker det fungerar bättre, för då minns man som du sa, det som man kommit på medan man läser. Jag gillar verkligen din blogg! Kul att det gjorde dig glad och jag blir superglad för att du tycker om mina recensioner så mycket!! :D


Kul att du gjorde taggen så fort! :)
inutienbok.blogg.se

4 Petra:

Tack så mycket för dina fina ord! <3 :)

Svar: Varsågod! <3 :)
inutienbok.blogg.se

5 Zozzo:

Tack för att du taggade oss! Jag ska göra taggen så fort som möjligt :)

Svar: Vad kul! Ser fram emot att läsa svaren! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: