Bloggstafett: Bästa sommarboken

Jag tror att det här var den allra första boken jag läste av Sarah Dessen. Mycket mer än så är i alla fall den bästa jag läst av henne! Jag tycker att alla böcker som jag har läst av Sarah Dessen passar perfekt på sommaren och eftersom det här är min favoritbok av henne så vill jag passa på att rekommendera den när Sofie på Sofies bokblogg ordnar bloggstafett om bästa sommarboken. 
 
Mycket mer än så handlar om Auden som tillsynes är perfekt. Hon har toppbetyg, tar ansvar för sig själv och sin familj och skapar ingen oro hos föräldrarna. Det ingen vet är att hon för att hålla denna skepnad måste vara uppe hela nätterna. I brist på sömn och ett socialt liv tar Auden och tackar ja till hennes pappas erbjudande om att spendera sommaren med honom och hans nya familj. Det här blir början till ett helt nytt liv för Auden.
 
Mycket mer än så är en varm och djup bok om kärlek, familj, vänskap och sommar. 
 
Jag hoppas att du som aldrig har läst en Sarah Dessen bok prövar en och att du som aldrig har läst Mycket mer än så ger den en chans! :)

Kommentarer:

1 Sofies bokblogg:

Jag tror att detta var min första Dessen-bok också. Jag gillade den väldigt mycket!
Tack för ditt inlägg i stafetten! :)

Svar: Vad kul! Tack för att jag fick vara med! :)
inutienbok.blogg.se

2 Sofies bokblogg:

Nästa stafettinlägg finns hos Bokintresse: http://bokintresse.blogspot.se/ kl. 19.

Svar: Det ska jag spana in! :)
inutienbok.blogg.se

3 Elvira:

Åh, älskar Eli! Min favorit av Dessen är Mitt perfekta liv, tror jag .. men den här kommer direkt på andra plats! :)

Svar: Jag tycker också supermycket om Mitt perfekta liv! Vi har helt enkelt bara bytt plats på ettan och tvåan! :)
inutienbok.blogg.se

4 Västmanländskan:

Dessens böcker är fina!

Svar: Ja, både på insidan och utsidan! :)
inutienbok.blogg.se

5 Rebecca R:

Planerar att läsa denna i sommar faktiskt! :)

Svar: Vad kul! Hoppas det blir en sommarfavorit! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: