Livet före Legend

titel: Livet före Legend

del: 0,5/3

författare: Marie Lu

förlag: Modernista - Recensionsexemplar

start: 3/1-15

slut: 9/1-15

 
Om:
 
Vill ni veta mer om Day och June? Vill ni få en chans att upptäcka deras värld igen?
 
Livet före Legend är en mellannovell till trilogin Legend och handlar om Junes och Days liv när de var tolv år gamla. Böckerna utspelar sig i Republiken där frihet är långt ifrån en självklarhet och bara den innersta kretsen vet sanningen om hur landet styrs.  
 
Handlingen i sig är inget speciellt, men Lu beskriver Days känslor på ett väldigt bra sätt och jag är på ett kick tillbaka i Republiken. Det väcker också en liten saknad och en tanke på att efter den här lilla berättelsen är det slut. Det är slut på Legend-trilogin och dess värld. Det är slut på berättelser om Day och June och det känns lite vemodigt.
 
Den här lilla historien blir så mycket mer än jag trodde och även om den inte tillför så mycket till trilogin så gör den det tillfälligt. Jag lär känna Day bättre och får följa den stackars lilla pojken som redan som tolvåring hade stort hjärta och ett rågat mått av mod.
 
Livet före Legend har precis lagom antal sidor för att vara en e-bok och mellannovell. Efter att jag har passerat hälften av sidorna och läser om June så flyger sidorna förbi. Jag önskar på något sätt i ett litet hörn av min hjärna att det fanns mer att läsa. Jag kan någonstans bara hoppas att de tänker göra filmerna snart. 
 
Jag rekommenderar den här mellannovellen till alla er som läst och gillar Legend-trilogin. Den kan i och för sig läsas före trilogin, men jag tror att den kommer att ge er mer nöje efteråt. Läs och minns Legend
 
Böcker i trilogin Legend:
Livet före Legend

Kommentarer:

1 Nelly:

Hittade precis hit och wow vilken fin blogg du har. Så fina foton. Ska absolut börja följa din blogg från och med nu.

Svar: Tack så mycket! Vad kul! Det gör mig riktigt glad! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: