The Great Gatsby

titel: The Great Gatsby

del: ingår inte i en serie

författare: F. Scott Fitzgerald

förlag: (BBC)

start: /10-14

slut: 11/10-14

 
Om:
 
En ljudbok om den magnifika Gatsby!
 
Ljudboken handlar om den mystiske Gatsby och berättas av grannen Nick. Miljön är den gamla societeten och huvudkaraktärerna rör sig ständigt bland glitter, glamour och drinkar. 
 
Jag har länge velat läsa boken The Great Gatsby, men inte gjort det så när jag såg ljudboken på biblioteket så lånade jag den. Jag gillar miljöerna och enkelheten i berättandet som ändå skapar spänning. Själva storyn om Gatsby är intressant och ljudboken fångar mig på ett helt annat sätt än jag trott den skulle göra. Den här ljudboken var precis lagom lång och jag tror nästan berättelsen gör sig bättre som ljudbok än som vanlig bok. Nu är jag i alla fall sugen på att se filmen också!
 
Andra böcker av F. Scott Fitzgerald:

Kommentera här: