Four

titel: Four

del: 0,1-0,4/3

författare: Veronica Roth

förlag: Modernista - Recensionsexemplar

start: 24/9-14

slut: 30/9-14

 
Om:
 
Vardagslyx i sin bästa form!
 
Four är en novellsamling i Divergent-trilogin som innehåller novellerna Falangbytaren, Novisen, Sonen och Förrädaren, samt några scener ur Divergent berättade från Tobias/Fours perspektiv. Handlingen i berättelserna utspelar sig före och under Divergent. Man får här följa med Tobias under valdagen, under hans integration och hans arbete som instruktör. 
 
Jag tyckte det var väldigt spännande och intressant att läsa om Tobias val fram tills dess att han faktiskt ska välja falang, men även efteråt. Alla de små berättelserna är bra uppbyggda och jag som läsare får lära känna Tobias mycket bättre än jag fick i Divergent och Insurgent. Veronica Roth lyckas på bara ett par få sidor bygga upp en spänning även när jag som läsare faktiskt vet vad som kommer att hända. Det är också intressant att se Tris genom Tobias ögon. 
 
Four är en novellsamling som gav mig lyx mitt i en stressig period. Den har bra flyt, är lättläst och samtidigt väldigt bra. Veronica Roth har lyckats med att få med allt hon fått med i Divergent och Insurgent i Four. Spänningen, relationerna och samhällsproblemen finns där. Funderar ni på om det är värt att läsa den här novellsamlingen så har jag svaret. Läs den! 

Kommentarer:

1 Johanna:

Åh, visst är boken bra! Gillade den starkt, och tycker om det nya perspektivet man får på Four! :)

Svar: Ja, jag tycker det var väldigt kul att läsa novellerna! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: