Fyra dagar, fyra nätter

titel: Fyra dagar, fyra nätter

del: ingår inte i en serie

författare: Morgan Matson

förlag: Rabén och Sjögren

start: 30/3-14

slut: 30/3-14

 
Om:
 
En kille, en tjej, en roadtrip!  
 
Boken Fyra dagar, fyra nätter handlar om Amy som ska flytta från Kalifornien till Connecticut. Amy vill inte köra själv därför måste en gammal kompis från förr körra henne. Problemet är bara att hon inte träffat honom på många år. Till en början är båda ganska negativt inställda till resan, men de blir snabbt kompisar och resan blir roligare och roligare.
 
Morgan Matson har skrivit en bok som innehåller det mesta. Fyra dagar, fyra nätter behandlar sorg, kärlek, vänskap och andra vardagliga ämnen på ett bra sätt. Jag köpte den här boken på bokrean och hoppades att den skulle vara någorlunnda bra läsning, men det visade sig att den var betydligt bättre än jag hade trott. En riktigt bra bok som får en att bli glad och varm inombords.
 
Jag gillar att boken börjar lite halvdystert med mycket frågor och sedan utvecklar sig och blommar ut. Boken utvecklas i takt med att huvudkaraktären Amy gör det. Jag gillar de flesta karaktärerna i boken även om det till mesta del handlar om Amy och Roger och bikaraktärerna mest är där för att visa hur de var, hjälpa dem att utvecklas eller visa hur de har utvecklats.
 
Amy har ständigt en konflikt med sig själv. Denna interna konflikt handlar om den skuld hon känner och har otroligt svårt att släppa. Roger har en intern konflikt som handlar om huruvida han ska släppa en person och gå vidare eller inte.
 
Jag gillar verkligen denna roadtrip-bok. Alla platser beskrivs så att man skulle vilja åka dit och alla ställen får värme genom karaktärerna de träffar där. Jag gillar också urklippen och bilderna från resedagboken i Fyra dagar, fyra nätter.  
 
Det är en bok som får en att vilja åka på roadtrip och det var en bok som gjorde mig positivt överraskad! 

Kommentarer:

1 Felicia Christensen:

Den verkar väldigt bra, måste läsa den någon gång!

Svar: Gör det! Den är väldigt bra och en perfekt sommarbok! :)
inutienbok.blogg.se

2 Petra:

Jag måste verkligen läsa den här snart. Kul att du gillade den. :)

Svar: Ja, det borde du göra! Det är alltid roligt att läsa bra böcker och särskilt när man inte riktigt väntat sig att den ska vara så bra. :)
inutienbok.blogg.se

3 Angelica:

Får nog bli nästa bok-köp tror jag :)

Svar: Vad kul! Hoppas du tycker lika bra om den som jag gjorde. :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: