För evigt

titel: För evigt

del: 3/3

författare: Maggie Stiefvater

förlag: Ponto pocket

start: 23/6-14

slut: 27/6-14

 
Om:
 
Höga förväntningar och förhoppningar om ett bra avslut. Hur slutar sagan om vargarna och Grace?
 
För evigt är fortsättningen på Frost och Feber och handlar om Grace och vargarna i Mercy Falls. Efter flera upptäckter och vändningar i de tidigare böckerna så väntar den största utmaningen hittills. Ska vargarna överleva och hur går det för Grace och Sam?
 
Efter att ha läst Frost och Feber har jag också avslutat För evigt. I likhet med de tidigare böckerna så gillade jag Maggie Stiefvaters språk. Hon är duktig på att måla upp en värld och jag skjunker direkt in i den. Jag gillar även de olika perspektiven i den här boken, vilket gör det lättare att få en helhet. 
 
Boken startar i ett bra tempo och fortsätter så. Handlingen trappas upp genom boken och det blev spännande, men på ett lugnt sätt. Det fanns många frågor jag ville ha svar på sedan de tidigare böckerna. Jag fick lite svar och en del bakgrund på flera karaktärer, men jag skulle kanske velat ha lite mer. Maggie Stiefvaters karaktärer är verklighetstrogna och gör att samhället och världen de lever i blir ännu mer verklig. 
 
Det här var en avslutning jag blev mer än nöjd med. Det är ett vackert och öpppet slut som passar den mystiska och magiska trilogin. 
 
Böcker i serien The Wolves of Mercy Falls:
Frost
Feber
För evigt
Sinner

Kommentera här: