Rebel Angels

titel: Rebel Angels

del: 2/3

författare: Libba Bray

förlag: Simon and Schuster

start: 2/1-14

slut: 5/1-14

 

Om:

Gemma Doyle upptäckte en helt ny värld i första boken och nu fortsätter historien när Gemma försöker hjälpa sina vänner samtidigt som hon blir tvungen att ta ett stort ansvar för att kunna rädda den nyfunna världen. Om ni vill läsa mer om handlingen, läs min recension på bok ett

 

Gemma agerar bättre i början av boken, hon verkar förstå allvaret, men hennes vänner verkar fortfarande vilja ha allt och göra som de vill. Skulle hellre se att de ställde sig på Gemmas sida och att de alla gör de som är bäst för så många som möjligt.

 

Precis som i den tidigare boken så kommer spänningen när det bara är cirka femtio sidor kvar, vilket såklart är för sent. Det konstiga är att jag fortfarande vill läsa för att få reda på vad som ska hända, även om jag får pressa mig själv för att läsa. Böckerna, och särskilt den här är så otroligt förutsägbara och en sak som jag kom på i början av första boken kommer de på i slutet av den här boken. 

 

Jag blir också väldigt irriterad på huvudkaraktärerna. Jag vill bara skrika åt dem, för att de är så osmarta. Samtidigt kommer det in flera nya element i den andra boken som faktiskt stärker karaktärerna. Det skapar också nytt intresse och nya känslor vilket gör boken bättre. 

 

Även om det känns som om dessa böcker har alldeles för lite spänning och saknar mycket så måste Libba Bray ha lyckats med något eftersom jag vill läsa vidare och tänker plocka upp nästa bok, en tegelsten på över 800 sidor!


Kommentera här: