Too Much Happiness

titel: Too Much Happiness

del: ingår inte i en serie

författare: Alice Munro

förlag: (Unabridged Production)

start: 27/1-14

slut: 13/3-14

 
Om:
 
Too Much Happiness är en bok bestående av noveller av nobelpristagaren Alice Munro. De olika berättelserna handlar helt enkelt om för mycket lycka, eller bristen på lycka. I varje berättelser finns det ljusglimtar och man får veta hur lyckliga karaktärerna en gång varit för att sedan få veta hur de sakta, men säkert blivit olyckliga av någon anledning. Jag tror att titeln Too Much Happiness syftar på att de hade för mycket lycka från början alltså var en del av den lyckan tvungen att försvinna. 
 
Jag tyckte olika bra om historierna, men vissa var riktigt bra och jag gillar verkligen Alice Munros sätt att göra vardagliga händelser intressanta. Jag tror att jag någon gång i framtiden kommer lyssna på eller läsa något mer av Alice Munro.
 
Andra böcker skrivna av Alice Munro:

Kommentera här: