En man som heter Ove.

En man som heter Ove.
 
Nej. 
 
Jag har inte läst boken. Jag har sett filmen, och jag grät, ja, jag grät. 
 
Ibland träffar saker bara rätt. De går rätt igenom en, som om man var en ost och det känns så himla bra. Hjärtat liksom växer, blir större. Man blir varm, ledsen och glad. Och det var en film, en film, någonting så litet, men ändå så stort. Någonting vi kan konsumera hur mycket som helst, när som helst, men som tar tid och kraft att skapa. 
 
En man som heter Ove. Det är berättelsen, om en man som heter Ove. En man som man skulle kunna säga har haft ett tragiskt liv, men man skulle också kunna säga att han har haft ett lyckligt liv, ett liv med kärlek, ett liv med känsla.
 
Lever man så lever man, dör man så dör man. 

Kommentarer:

1 Amanda:

Åh, läs boken om du inte gjort det redan! Hundra gånger bättre :) lipade som ett barn till den också

Svar: Det måste jag göra! Böcker brukar ju vara mycket, mycket bättre! :)
inutienbok.blogg.se

2 Elvira:

Vad fint skrivet <3 och roligt att få ett livstecken från dig! :D :')

Svar: Tack så mycket!! Vad kul att du tycker det! :D Jag vill ju skriva, men det känns så svårt att börja när man inte har skrivit på länge. :)
inutienbok.blogg.se

3 Steffi:

Hejsan Klara!
Du är nu taggad av mig från Bokcirkeln.
Du hittar Sommartaggen här:
http://bokcirkelnn.blogspot.se/2016/07/sommartaggen.html

Svar: Hej!
Tack så mycket för taggen! Som du säkert har märkt har jag inte varit aktiv på bloggen på några månader, men hoppas att det ska bli bättre nu. :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: