Min väg tillbaka till läsningen

1. De kom från norr - Jackie French
Först handlade det om att ens kunna se på en bok och vilja läsa den. Förut ville jag läsa så gott som varje bok jag såg, men sedan en tid tillbaka har jag inte ens velat se på böcker. De har fått mig att känna en slags inre stress, blivit ett av de måsten de förut lockade mig iväg från. Sedan kom den underbara dag då jag faktiskt blev sugen på att läsa. JAG VILLE LÄSA! Så jag tänkte, vilken bok vill jag läsa. Den var tvungen att vara någon lätt bok, någon jag inte behövde anstänga mig för att läsa. Den var tvungen att vara en bok jag gillade. Så jag gick till biblioteket och lånade De kom från norr fast jag hade en likadan bok hemma i bokhyllan två timmar bort. Och jag läste lite nästan varje dag efter det och sedan var den slut. 
 
Jag har skrivit mer om boken här
 
2. Vargbröder - Michelle Paver
När jag kom hem till jul bad jag min mamma om hjälp att hitta en bok att läsa här hemma. Mamma gav flera förslag och jag sakade på huvudet åt alla. Jag sa "jag vill ha en bra, lätt bok att läsa, jag vill läsa Vargbröder" och sagt och gott vi gav oss av på en jakt för att hitta dem. Sedan den dagen vi hittade böckerna (torsdag förra veckan) så har jag läst Vargbröder, Havets fångar, Demonernas port och Jagad av klanerna. Nu har jag bara två böcker kvar i serien och den sista har vi inte kunnat hitta så snart ska jag övertala familjen att leta rätt på den åt mig. :D 
  
Hoppas ni har en jättebra julledighet! 

Kommentarer:

1 Sofies bokblogg:

Härligt att du hittat tillbaka till läsningen!

Svar: Ja! En bok i taget! :)
inutienbok.blogg.se

2 Elvira:

Å vad jag saknat att höra från dig! Så himla fint att du börjar hitta tillbaka, och att din familj hjälper dig. Å, Vargbröder vill jag nog försöka mig på någon gång, alla verkar ju älska den serien :') gott nytt år! (Lite i förväg men aha)

Svar: Tack så mycket! Det gör mig så glad. Vargbröder är riktigt bra, hoppas du prövar! :) Tack detsamma! :D
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: