Interesting Books in May

En ny Dessen bok! Jag gillar allt jag har läst av Dessen och ser fram emot en ny berättelse av författaren. Saint Anything handlar om Syndey som alltid ha varit i bakgrunden eftersom hennes storebror alltid ha stulit all uppmärksamhet. Allt förändras när brodern kör onykter och hamnar i fängelse. Nu måste Syndney hitta en ny plats i livet och i sin familj. 
 
Ännu en bok i serien Tales from the Shadowhunter Academy, en spin-off serie till The Mortal Instrument. Jag är intresserad av mer från Shadowhunter-världen och känner mig lockad att läsa denna serie. 
 
Jag har fortfarande inte läst någon av böckerna i J.Maas:s första serie, men jag vill verkligen läsa något av henne och även denna serie verkar intressant. Boken handlar om en tjej som blir bortrövad av en varg och hamnar i en annan värld. Snart inser hon att det inte är en varg som har fört bort henne. 
 
En bok om en tjej som ska vakta sin värld, men istället vill komma åt problemets kärna och en gång för alla göra världen fri. En bok om magi och en huvudkaraktär som verkar självständig. Jag är verkligen intresserad av att läsa Crimson Bound! 
 
Huvudkaraktären Gia har sett fram emot att visa upp sin nya pojkvän för sina vänner, men han gör slut. Vad ska hon göra? Hon haffar första bästa kille och får honom att spela hennes pojkvän. Problemet är att hon sedan blir kär i honom och inte har någon aning om vem han är eller vad han heter. Det verkar vara en romantisk och rolig berättelse precis lagom inför sommaren. 
 
En handling som genast för tankarna till det klassiska verket Tusen och en natt! I ett land tar den unge härskaren en ny fru varje kväll. Han mördar sedan fruarna vid soluppgång. En ung flicka har en plan för att hämnas alla mord och gifter sig frivilligt med den kallblodiga mördaren. Hur ska det gå? Kommer hon att gå samma öde till mötes som så många andra eller hittar hon ett sätt att överlista honom? Jag har inte läst Tusen och en natt, men känner till ramberättelsen och är därigenom ganska sugen på att läsa The Wrath and the Dawn.
 
The Cage verkar vara en riktigt intressant dystopi! Jag gillar de flesta dystopier jag har läst och den här handlingen innehåller något nytt och lockande. Den handlar om några väldigt olika ungdomar som vaknar upp instängda i en bur. De inser snart att de har blivit fångade av utomjordningar. 
 
Är det någon av böckerna som du är extra intresserad av?
 
Bilderna är från Goodreads och om ni klickar på boktitlarna så kommer ni till bokens Goodreadssida.

Kommentarer:

1 Lena C:

Är intresserad av A Court of Thorns and Roses, Crimson Bound och The Wrath & the Dawn :)

Svar: Det verkar vara bra böcker! :)
inutienbok.blogg.se

2 Petra:

Jag vill nog läsa alla, utom The Fill-In Boyfriend som jag faktiskt redan har läst. Mest är jag intresserad av ACOTAR och Crimson Bound, hoppas att hinna läsa båda nu i helgen. :)

Svar: Vad kul! Var den bra? Hoppas du hinner det och gillar båda! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: