Årslista 2014

Lästa böcker: 50st 

Engelska böcker: 13st
(förra året 1)

A Great and Terrible Beauty

Rebel Angels

The Sweet Far Thing

Animal Farm

City of Bones

City of Ashes

The Best of Me

The Fault in Our Stars

City of Glass

City of Fallen Angels

City of Lost Souls

Looking for Alaska

City of Heavenly Fire

 

Engelska ljudböcker: 11st
(förra året 5st)

Burial Rites

Too Much Happiness

The Innocent

Paper Towns

The Great Gatsby

Six Years

The Good Father

The Red House

Ketchup Clouds

The Demon's Lexicon

That Part Was True

 

Andra böcker: 3st
(förra året 1)

Animal Farm

 Falla sönder

Four

 

Recenserade böcker: 58st
(förra året 16st av 24st)

 

Påbörjade serier: 10st
(förra året 11st)

Gemma Doyle trilogy - Libba Bray

Finishing School - Gail Carriger

Damernas detektivbyrå - Alexander McCall Smith

Parasollprotektoratserien - Gail Carriger

Divergent-trilogin - Veronica Roth

The Mortal Instruments - Cassandra Clare

The Wolves of Marcy Falls - Maggie Stiefvater

Maze Runner - James Dashner

Om jag stannar - Gayle Forman

Legend-trilogin - Marie Lu

 

 

Avslutade serier: 5st
(förra året 3st)

Gemma Doyle trilogy - Libba Bray

Engelsforstrilogin - Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg

Fallen ängel-serien - Becca Fitzpatrick

Matchad-trilogin - Ally Condie

The Mortal Instruments - Cassandra Clare

 

Bokhändelser: 0

 

Bästa böckerna: 

Divergent-trilogin: Four, Divergent, Insurgent, Allegiant - Veronica Roth

Om jag stannar - Gayle Forman

Maze Runner: Maze Runner - I dödens labyrint, Maze Runner - I vansinnets öken - James Dashner

Boktjuven - Markus Zusak

Legend-trilogin - Prodigy, Champion - Marie Lu

The Fault in Our Stars - John Green

 

Det har varit ett bra år och även om jag bara läste två böcker mer än förra året så har jag förbättrat mig när det gäller annan läsning. Jag har läst tretton engelska böcker vilket är betydligt fler än jag själv trodde. Jag har lyssnat på fler engelska ljudböcker än förra året, påbörjade en mindre serie än jag gjorde förra året och avslutat två serier mer än förra året. Böckerna jag läst i år har varit bra. De jag nämnt här ovan är bara några jättebra böcker och utöver dem har jag läst flera väldigt bra böcker. I år har jag också förbättrat mina rutiner med recensioner. Jag hoppas ni också har haft ett bra bokår! :)


Kommentarer:

1 Tina:

Kul att vi verkar gilla samma typ av böcker. Bland dina "bästa" har jag läst och gillat alla. Legend-triologin har jag bara läst första än så länge, och den var riktigt bra :)

Svar: Vad roligt! Jag tyckte både andra och tredje delen i Legend-trilogin var bättre än den första, så du borde verkligen läsa dem! :)
inutienbok.blogg.se

2 Anna:

Svar igen (för att jag är så otroligt långsam på att svara på kommentarer): Det är många som tycker att jag borde prioritera Harry Potter, och jag ska VERKLIGEN försöka i år! Det börjar ju bli riktigt pinsamt^^

Tack, och lycka till med dina mål du också! :D

Svar: Hoppas du gillar Harry Potter-böckerna också! :)
Varsågod och tack! :D
inutienbok.blogg.se

3 Therése - Kattugglan:

vilken härlig blandning av böcker! jag är verkligen sugen på att starta upp mitt storytel-abonnemang igen så jag kan lyssna lite på engelska ljudböcker, ligger hopplöst efter där!

Svar: Det känns som om jag har blivit mer varierad i min läsning vilket är kul! Att lyssna på engelska ljudböcker tycker jag är ett bra sätt att öva på min engelska hörförståelse samtidigt som jag kan göra annat. Dessutom är det intressant att se vilka berättelser som finns på biblioteket. Låter som en bra idé att starta upp abonnemanget! :)
inutienbok.blogg.se

4 Elin - Bokparadiset:

Många böcker du har läst som jag också vill läsa. Bland annat Gemma Doyle triologin som jag faktiskt borde börja men även resten av City of bones!

Svar: Gemma Doyle - trilogin tyckte jag var helt okej och några böcker i The Mortal Instruments serien är riktigt bra så du borde läsa dem! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: