Topp 5 sommarböcker
Nu börjar det bli riktigt varmt ute och solen skiner mest hela tiden! Det är inte långt kvar till sommaren och därför tänkte jag tipsa om några sommarböcker.
1. Alla böcker jag har läst av Sarah Dessen har jag gillat. Mina favoriter hittills är Mycket mer än så, Lock and Key och Mitt perfekta liv. Dessen böcker har bra flyt, fina karaktärer och mysiga miljöer vilket gör böckerna till extra bra sommarläsning.
2. Fyra dagar, fyra nätter av Morgan Matson är en Roadtrip-bok som följer två ungdomar på en resa genom USA. Den är välskriven och resekänslan skiner igenom boken.
3. Historien om kärlek genom två tider. The Best of Me av Nicholas Sparks har den speciella somarkänslan. Boken är precis lagom allvarlig och spännande samtidigt som man kan koppla av när man läser.
4. Himlen börjar här av Jendy Nelson är en otroligt vacker bok som går att läsa när som helst! Jag tycker dock att dessa underbara beskrivningar och de härliga karaktärerna gör sig extra bra på sommaren.
5. Jag läste precis ut Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins och slogs av hur mysig, rolig och fin den är. Har ni inte läst den så passar den perfekt till sommaren!
Har ni några sommartips till mig? :)
Har du läst Systrar i jeans? Det är sommarläsning på hög nivå för mig!