Hur går det med målen för min läsning 2014?

 
I början av det här året satte jag upp några mål för min läsning. Mina mål ser ut så här:
 
   => skapa en bra vana med recensionerna √
    => läsa de böcker som finns hemma
    => läsa fler engelska böcker
    => läsa 50 böcker
    => läsa minst 1 bok varje månad
 
Det har än så länge gått bra med målen. Jag har kommit på ett bra system med recensionerna. Jag skriver dem direkt efter jag har läst klart boken, vilket fungerar riktigt bra. Jag har också läst flera av mina olästa böcker, och betydligt fler engelska böcker än jag gjort tidigare. Som ni också kan se så ligger jag bra till med mitt mål att läsa femtio böcker det här året. Tyvärr har jag tappat lite av mitt försprång nu när jag inte har läst så mycket. Jag har hittills också läst minst en bok i månaden. Jag är dock lite orolig för hur det ska bli den här månaden. Allt som allt känns det ändå bra när mer än halva året har gått. Det känns som om jag har satt upp rimliga mål och kommer att kunna fullfölja dem. 
 
Jag har också utfört trettiofem punkter i Anna på Boktyckes läsutmaning!
 
Hur ser det ut för er? Kommer ni klara målen eller blir det kämpigt? Deltar ni i några roliga utmaningar? 

Kommentarer:

1 Dana Al-Qassam:

Kul att du också har goodreads! Mitt mål var att läsa 30 böcker i år och jag har läst 21 böcker! Tror att jag faktiskt kommer klara det

Svar: Goodreads är superbra! Det verkar som om du kommer klara det! Bra jobbat! :)
inutienbok.blogg.se

2 Maja - böcker, tv/film, musik och vardag:

Jag har som goodreads mål att läsa 80 böcker under året och har hittills lät 63, vilket innebär att jag är 5 böcker före i tidsschemat vilket är toppen, och jag tror inte jag kommer ha något problem med att klara resten galant heller ^^

Mitt andra mål är precis som ditt, att läsa fler böcker jag har hemma och inte bara köpa en massa nya hela tiden. Det har funkat väldigt bra på senaste tiden och jag har inte köpt några nya under de senaste månaderna. Dock har jag fallit in i ett jag-vill-köpa-böcker mode... men jag ska vara stolt över att jag klarade det ett tag i alla fall, heh!

Hoppas du klarar dina mål, det blir alltid lite roligare med läsningen om man känner att man kan nå dem men att man ändå får lite utmaning :D

Svar: Vad bra 63/80 böcker redan nu och inte några nya inhandlade på ett tag heller! Du förtjänar en ny bok som belöning. ;)
Tack! Ja, visst blir det! :D
inutienbok.blogg.se

3 Sofies bokblogg:

Jag tycker det är roligt med läsutmaningar, särskilt om en kan hålla dem. ;)

Svar: Ja, det tycker jag med! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: