Bokbloggsmaraton - Böcker som beskriver mig

 
Det här är mitt inlägg till den andra delen i Fridas Bokbloggsmaraton!
 
De första böckerna jag kom att tänka på som beskriver mig är Klaraböckerna av Pia Hagmar. Jag var aldrig någon hästjej och läste dem inte på grund av hästarna utan för att de bar mitt namn och jag gillade dem. Klaraböckerna är också en stor del i att jag började läsa så pass mycket som jag läser idag.
 
En karaktär som jag kan relatera till är Macy i Mitt perfekta liv av Sarah Dessen. Jag är nog lite av en ordningsmänniska och vill ha ordning på det mesta! Dessutom trivs jag bra på bibliotek och Macy jobbar på ett bibliotek.
 
Den tredje boken jag väljer är Den hemliga trädgården. Jag tycker väldigt mycket om att vara ute i naturen och även om jag inte är det lika ofta så brukar jag ta några rundor i vår trädgård. Jag gillar också hur huvudkaraktärern alltid hittar det vackra i det lilla. 

Kommentarer:

1 Hanna:

Åh Klaraböckerna <3 Bästa!

Svar: Ja! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: