Bok till film tag

Jag har blivit taggad av Alma, Hannah och Beate att göra bok till film taggen där man ska hitta passande gif:ar till de olika filmerna. Tack så mycket för taggen! :) 
 
 Almas böcker som har blivit filmer
 
Carrie av Stephen King
 Jag har inte sett filmen, och tror inte jag vill se den heller! Läste boken och gillade den inte riktigt. Den var för skum för mig och jag känner att filmen mest skulle bli jobbig att titta på.
 
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring av J. R. R. Tolkien
Jag har inte sett filmen eller läst någon av böckerna, men vill väldigt gärna göra det. (Det är ju en sådan filmserie som man måste ha sett! Eller hur?)
 
The Mortal Instruments: City of Bones av Cassandra Clare
 Jag har nu läst alla böcker! Jag gillade första boken och sista starkt och har spanat på filmen i säkert över ett halvår, men inte börjat se den. Varför? Jag vet inte, men jag ska se den. Dessutom tycker jag att idén om en tv-serie är bra. Med rätt skådespelare och effekter skulle världen passa jättebra! Jag hoppas det går vägen! :)

Beautiful Creatures av Kami Garcia och Margaret Stohl
 När jag såg trailern till filmen första gången blev jag väldigt sugen på att se den, men sedan har det inte blivit av. Jag har inte heller läst böckerna, men det känns som det skulle kunna ske inom inte en för lång framtid.

Looking For Alaska av John Green (släpps 2016)
 Den vill jag se!!! Jag gillade verkligen boken och The Fault in Our Stars filmen var riktigt bra så den här ser jag fram emot! 
 
 Hannahs böcker som har blivit filmer
 
The fault in our stars av John Green
 Filmatiseringen av The Fault in Our Stars var riktigt bra gjord och så sorglig såklart! En bra bok, en bra film. 

Divergent av Veronica Roht
 Filmen är lika bra som Tris knivkastning! Alltså grymt bra! 
 
Nick & Norahs oändliga låtlista av David Levithan
Finns den som film? Det hade jag ingen aning om! Jag har inte läst boken heller och är inte så sugen på att göra det.

The Maze Runner av James Dashner
Boken var fantastisk och filmen var superbra den med! Jag längtar efter nästa! :)
 
Shatter me - triologin av Tahereh Mafi (filmrättigheter sålda :D) 
 Det är kul att det kanske ska bli filmer av böckerna, men samtidigt gör det mig nervös. Hur ska de kunna överföra Mafis underbara språk till filmer och göra det bra? 

Cirkeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren (jag har inte läst boken, men vill!)
Jag är nervös för hur filmen ska bli, men ser fram emot att se den! Håller filmen bokens kvalité så är det 
 
Gone Girl av Gillian Flynn 
 Jag är faktiskt nyfiken på både boken och filmen!
 
Beates böcker som har blivit filmer
 
Alice i Underlandet (den av Tim Burton)
 Jag gillade filmen och skulle vilja läsa boken! 
 
Ella den förtrollade
 Jag hade ingen aning om vad det var för film innan jag googlade den och nu är jag ganska så säker på att jag inte har sett den. 

Män som hatar kvinnor
 En film som känns alldeles för obehaglig och otäck för mig. 

En prinsessas dagbok
 Jag gillar den! Mysig och rolig! :)

Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann
 Är den lika bra som boken? I så fall vill jag se den.

Rubinröd
 Jag vill se den! Men vet inte riktigt vart jag kan hitta den. Några tips? :)

Lés Misérables
Jag har inte sett den och vet inte om jag vill se den. Jag har inte heller läst boken. 
 
 Länk till alla gif:ar hittar ni om ni trycker på var och en av dem.
 
Jag tackar igen för taggen och hoppas att alla som ännu inte gjort den tar sig friheten att göra den nu. Jag taggar nämligen er! :)

Kommentarer:

1 Petra:

Haha, jag älskar gif:en till Nick och Norahs.. :) Ett litet tips om du vill läsa Beautiful Creatures är dock att inte se filmen inann. Eller i överhuvudtaget.. ;)

Svar: Haha kul! Tack för tipset! Då tar jag boken först och sedan får jag se hur jag gör med filmen. :)
inutienbok.blogg.se

2 Hannah:

Ja, Nick & Norahs låtlista finns som film, upptäckte det av en slump när jag letade film på nätet! Tyckte nästan bättre om filmen än boken tror jag, tyckte boken gick lite för fort fram och allt utspelar sig på en dag, men rätt mysig ändå!

Kul att du ville göra taggen! :D

Svar: Jag kanske ska se filmen då! Det var en rolig tagg, tack för den! :)
inutienbok.blogg.se

Kommentera här: