Diving in - Art & Coll

titel: Diving In
del: 1/3
författare: Kate Cann
förlag: (Bolinda audio)
start: 31/11-13
slut: 1/12-13
 
Om:
Diving In var en av få engelska ljudböcker som jag kunde hitta på biblioteket i stan. Till en början tyckte jag inte alls om historien. Uppläserskan hade en väldigt jobbig och konstig röst och berättelsen var precis en sådan jag skulle undvika som bok. Men snart började jag komma in i berättelsen och vänja mig med rösten jag hörde och det var riktigt skönt att kunna göra saker samtidigt som jag lyssnade. 
 
Ljudboken och boken Diving In handlar om Colletta som blir kär i Art. Såklart blir det här ett problem eftersom Colletta inte bara är blyg utan har en mamma som tycker att män inte kan vara något annat än fel och att kvinnor borde dominera världen. 
 
Handlingen blir faktiskt ganska rolig och Collettas mamma är verkligen den karaktär som jag fastnar mest för. Dessutom så har alla karaktärer fler sidor och jag vill veta mer om allihop. Det här är helt klart något man kan lyssna på eller läsa för att slappna av, skratta lite och komma bort från allt annat ett tag.
 
Slutet gjorde att jag vill få reda på vad som hände efter och jag tror faktiskt att jag kommer att antingen lyssna eller läsa de andra två delarna i trilogin.
 
Sedan skadar det ju inte att böckerna har så här fina omslag: 
 
Böcker i trilogin Art & Coll:
• Diving in
• In the Deep End
• Sink or Swim

Kommentera här: